טל גמליאלי מכיר טוב את הסלוגן "מורה טוב, מורה לחיים" והוא החליט לקחת אותו צעד נוסף קדימה. לכבוד "יום המורה" שמתקיים היום (חמישי) ובו קרוב ל-200 רשויות מכלל מגזרי האוכלוסייה בישראל לוקחות חלק תחת המסר "פשוט לומר תודה", גמליאלי, מורה למוזיקה בתיכון האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, מספר על ההרכב "שלישיית טל גמליאלי" בו הוא מנגן יחד עם שני תלמידים שלו לשעבר - חי בר דוד ועמיר בר עקיבא.



בר דוד סיים בקיץ 2014 את לימודיו ובר עקיבא שירת בצה"ל כמוזיקאי מצטיין. "קראתי להם לשיחה אישית והצעתי להם לקחת חלק בהרכב שלישייה שאני מקים. הסברתי שמדובר בתהליך מאוד רציני עם מחויבות מאוד גדולה לפחות לשנתיים, כי רק אחרי תקופה כזו נוכל לקבל הזדמנויות להופיע כמו שצריך", נזכר גמליאלי בהתחלה.



ההרכב בפסטיבל הג'אז בסינמטק בת"א. אירחו את Dayna Stephens צילום: Olya Mruwka
ההרכב בפסטיבל הג'אז בסינמטק בת"א. אירחו את Dayna Stephens צילום: Olya Mruwka




השניים חשבו על ההצעה, חזרו עם תשובה חיובית והחלו בחזרות לקראת מופע שאיתו בהמשך הופיעו ברחבי העולם ובישראל. בין היתר הופיעו השלושה בפסטיבל ג'אז בפנמה שם הנחו כיתות אמן, בשיקגו הופיעו במסגרת "פסטיבל מוזיקת העולם וג'אז ישראלי בשיקגו" וגם בבוסטון ובבולגריה. לאחרונה פתחו את פסטיבל הג'אז בתל אביב.



"בחרתי בשניהם כי קודם כל הם הגיעו בעיניי לרמה מוזיקלית גבוהה במהלך ההכשרה הקלאסית בתיכון שהרחיבה את האופקים שלהם והאמנתי שהם יכולים לעמוד בלחצים ובעומס המקצועי שנדרש בהרכב מהסוג הזה גם כבני אדם וגם כמוזיקאים בעלי פרספקטיבה רחבה", גמליאלי מספר. "אתה צריך לדעת שהאנשים שאיתך הם באיזשהו מקום באש ובמים. הם הוכיחו את עצמם מעל ומעבר", הוסיף.



פער הגילים לא מקשה?
"יש במסורת של הג'אז איזה משהו כזה של גידול דור חדש, יש פה משהו מרגש בזה שאני מעביר את הידע. כמו שאני רואה את זה יש עניין גם של שושלת כזו שמעבירים את הידע ממבוגר לצעיר ואני אישית מרגיש שזה צורך שלי לעשות את זה ויש לי תשוקה מאוד גדולה להעביר את הידע שלי. זה מזכיר קצת הורות, אתה רוצה לגדל את הדור הצעיר".



מה התכניות להמשך?
"אנחנו מתכננים לעשות סיור באירופה, לצאת לסיבוב הופעות באירופה להשקת דיסק חדש שאני מוציא ולהופיע בכמה שיותר פסטיבלים. יהיה הרבה חו"ל בשנים הבאות".