החלטת האו"ם נגד המשך הבנייה ביהודה ושומרון מעוררת תגובות רבות משני צדי המתרס. הבוקר (ראשון) התראיין שגריר ישראל באו"ם, דני דנון לגל"צ ואמר כי למרות שההחלטה עברה, מתקיים בין ישראל לארה"ב "תיאום מצוין. דיברתי עם פאוור עשרות פעמים. היה סימן מבשר רעות, אבל אנחנו ידענו שהאמריקאים עומדים להימנע וכך לאפשר להצעה ההזויה הזאת לעבור". 



למרות זאת ציין כי "הברית עם ארה"ב עדיין חזקה, ובקונגרס ובסנאט קראו לאובמה לשנות את החלטתו. לגבי מדינות אחרות, לתפיסתן ארצות הברית היא האחראית ישראל. היו מדינות שאמרו לי שהן התכוונו להימנע, אבל בגלל החלטת ארצות הברית הצביעו בעד. תמיד כשדיברתי עם הנציגים הם אמרו 'אם הדבר יהיה קונסטרוקטיבי נתמוך בו'. מה זה עשה? רק חיזק את הפלסטינים. במקום משא ומתן הכיוון של פלסטינים הוא סנקציות וחרמות. הממשל החדש יטיל וטו ולא תיתן להחלטות כאלה לעבור. הברית עם טראמפ מחזקת אותנו, ארה"בעדיין המעצמה הגדולה והיא נותנת לנו רוח גבית. לדעתי מדיניות הנשיא אובמה הייתה שונה ואקורד הסיום היה צורם".



ג'יבריל רג'וב: "מה יותר טוב, לפנות לאו"ם או לפנות לאלימות?" 


ג'יבריל רג'וב, בכיר בארגון הפת"ח, התראיין אף הוא ואמר כי ברשות מעודדים מההחלטה וימשיכו בלחץ הבינלאומי וטראמפ לא מטריד אותם. לדבריו "התגובות של ביבי לא היו כל כך בחכמה. לא חושב שזה יעזור לו או יציל אותו מהמצב הקשה שהוא והקואליציה הכניסו אליו את מדינת ישראל והעם שלכם. המדיניות הזאת מסכנת את קיומה של ישראל. אין לנו דבר נגד ישראל אלא נגד הכיבוש. אני מקווה שהצד הישראלי יבין את המסר של אובמה. הוא עזר לכם יותר מכל נשיא אחר. השגעון שלכם לחשוב שמדובר בגינוי ישראל זה לא נכון, זה נגד התנחלויות והכיבוש. החוק של עמונה היה יריקה בפרצוף של אובמה הוא שהביא להחלטה באו"ם".



על כניסתו של טראמפ לתפקיד אמר כך: "זה לא מפריע לי ולא מטריד אותי. גם כשטראמפ יישב על הכסא הוא חייב להבין את המצב, הוא לא יכול להיות פרטנר של ברוך מרזל ולתמוך בהשמדת העם הפלסטיני". על העתקת השגרירות: "תהיה הכרזת מלחמה על הערבים וזה יגרום נזק לאינטרסים של האמריקאים יותר ממשהו אחר". עוד הוסיף כי "אנחנו נמשיך בפעולה במישור הבינלאומי, ואני פונה לכל הישראלים: חבר'ה מה יותר טוב, לפנות לאו"ם או לפנות לאלימות?" 



השר בנט: "יותר ויותר ישראלים מבינים שזה הזוי להמשיך בקו הנוכחי"


שר החינוך נפתלי בנט אמר מצדו כי לא מדובר בהחלטה מפתיעה: "לפני שנה וחצי פגשתי את קיסינג'ר, והוא אמר לי תצפה לסנוקרת כפולה מממשל אובמה, והתכוון גם לאיראן וגם לתחום הפלסטיני. (החלטת האו"ם) זאת החלטה לא טובה. אבל זאת החלטה שנובעת מפרק 6 ולא מפרק 7 (הפרק המעשי) במועצת הביטחון כך שאין בה מרכיבים מחייבים, והיא לא יוצרת טריגר אוטומטי".



בנט דיבר על הצורך בשינוי במדיניות: "הדרך של הצהרות על מדינת פלסטין לא עובדת. מה שאנחנו רואים זה תוצאה של עשרות שנים של נסיגות - רק עוד גינויים ועוד טילים. המשמעות של דרך הריבונות שונה: היא אומרת לקחת מקסימום שטח שבו יש מינימום פלסטינים. בגלל זה צריך להחיל את החוק הישראלי על מעלה אדומים. העולם מאותת לנו 'תחליטו מה אתם רוצים': אם אתם מדברים על מדינת פלסטין תתכבדו לזה, ואם אתם מדברים על ריבונות תתכבדו לזה. אנחנו עם שמונת המנדטים שלנו פועלים לקידום המדיניות של הריבונות. אני חושב שיותר ויותר ישראלים מבינים שזה הזוי להמשיך בקו הנוכחי שלפיו העולם קובע שהכותל המערבי ובקעת הירדן לא שלנו. אנחנו נפעל לשנות את זה ונגיש הצעת חוק לסיפוח מעלה אדומים". 



בנוסף אמר: "מי שהקשיב לנאום קהיר של ברק אובמה ידע שהאסטרטגיה הכפולה שלו זה מצד אחד להגיע עם איראן להסדר מצד שני לצאת נגדנו. אנחנו חיים פה את הפיגועים שהיו, את האינתיפאדה השנייה, ולא אובמה. אנחנו נמשיך לחיות פה אחריו".