אחרי השריפה בבתי הזיקוקעיריית חיפה הודיעה הלילה (שני) כי החליטה שלא להאריך את רשיון העסק של בז"ן ומפעלים נוספים המחזיקים מיכלי אחסון דלק עד לקבל חוות דעת מעודכנת משירותי הכבאות. "לאור החלטה זו וכיוון שבז"ן סיפקה רק ביום חמישי האחרון (לפני השריפה) את אישור כבאי האש לחידוש רישיון העסק, נמצאת כעת בז"ן ללא רישיון עסק בתוקף", הודיעה העירייה.



כזכור אתמול פרצה שריפת ענק בעת ריקון מיכל בנזין שנמשכה שעות ארוכות ושאיימה להתפשט ב'אפקט דומינו' לחוות מיכלי גז בישול סמוכה ולמיכלי דלק נוספים ולהפוך לאסון זיהום המוני, מה שנמנע בזכות כוחות הכיבוי. 



האירוע הוביל לתגובות קשות מצד תושבי העיר שמחו על התעלמות הממשלה מהסכנה הברורה. הערב תושבי חיפה, אנשי מפלגת הירוקים של חיפה וארגוני סביבה נוספים הפגינו מול היכל הספורט בעיר, מקום הכינוס עם ראש הממשלה, במחאה על התעלמותו ממשבר החומרים המסוכנים והזיהום התעשייתי במפרץ חיפה.



ראש עיריית חיפה, יונה יהב. "לבז"ן אין רישיון עסק בתוקף כעת". צילום: פלאש 90



"אנחנו מוחים כנגד הפשעים שמתבצעים במפרץ חיפה. ראש הממשלה הגיע להיכל להדליק נרות חנוכה עם השרים ארדן ורגב ועם ראש העיר יהב שרק לפני שבועות ספורים קיבל טלפון מאיים מלשכת נתניהו לחדול מצעדיו נגד קבוצת בז"ן. אנחנו כאן כדי לקבל את פניו ולומר לו שהאחריות על מליון תושבי מטרופולין חיפה בידיו" אמרו למעריב המפגינים.



יו"ר סיעת הירוקים של חיפה וחבר מועצת העיר, אביהו האן, מוסיף: '"חובתם של רה"מ נתניהו ושר הגנת הסביבה אלקין לצאת ללא דיחוי בתכנית לאומית חדשה שמטרתה אחת - הוצאת המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה. הסיכון גבוה מדי".



ד״ר רויטל גולדשמיד, דוברת מגמה ירוקה בחיפה אמרה הלילה: ״בהמשך להודעת עירית חיפה שלא להאריך את רשיון העסק של מפעלים מאחסני דלקים בחיפה, אנו קוראים למשרד להגנת הסביבה להוביל תוכנית להוצאת כל מתקני אחסון החומרים המסוכנים מהמרחב העירוני במטרופולין חיפה.
אנו קוראים במקביל למועצה הארצית לתכנון ובניהה לעצור לאלתר את הרחבת התעשיות המזהמות, הדליקות והנפיצות ולא לאשר את תוכניות הרחבת בז"ן וקרקעות הצפון.״

בתוך כך, הערב הודיע המשרד להגנת הסביבה על הקמת צוות חקירה מיוחד בראשות מפקד המשטרה הירוקה לחקירת אירועי השריפה בבז"ן אתמול. "המשרד מינה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) בראשות מפקד המשטרה הירוקה, לבדיקת אירוע השריפה אתמול במפעל בז"ן. הצוות המיוחד כולל גורמי מקצוע של המשרד ויועצים חיצוניים שנשכרו לטובת העניין" נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. "הצוות כבר החל הבוקר בחקירת נסיבות האירוע ולאור חשיבות הנושא, יעבוד בלוחות זמנים מהירים במיוחד. המלצות ראשוניות של הצוות יגובשו בימים הקרובים, עד סוף השבוע הקרוב."