בבית החולים וולפסון שבחולון אזלו אתמול המיטות בחדר המיון. כבר לא מדברים שם על שיעורי תפוסה, משום שאין מיטות להשכיב בהן את החולים ומנהל המיון נאלץ לנייד מיטות ממיון החירום. מאתמול בבוקר, כל המחלקות הפנימיות בוולפסון הן בתפוסה של 120%. 

ד"ר משה שריסט, מנהל המיון בבית החולים, אומר כי "המשמעות היא שיש כמות של חולים שגדולה מהיכולת שלנו לטפל ביומיום, ואנחנו עושים רק את הפעולות הדחופות המינימליות לפני שמעלים אותם למחלקות. הטיפול לא אופטימלי, זמני ההמתנה ארוכים ממה שצריך, רואים חולה תוך שעתיים עד שלוש, וזה בעייתי כי הסיכוי שמצבו של חולה בדלקת ריאות יחמיר הוא גבוה. המטרה שלנו היא לאבחן את החולים היותר קשים ולתת להם טיפול מקסימלי, ומי שפחות דחוף, הטיפול בו מתעכב". 
על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו אתמול, התפוסה הכוללת הגבוהה ביותר בין בתי החולים בישראל נכון לאתמול היא בהדסה עין כרם שבירושלים – 140%. התפוסה הממוצעת בכל בתי החולים היא 103%, נכון לשבוע זה. המחלקה העמוסה ביותר היא הפנימית, גם היא בהדסה עין כרם, עם 250% - פי שניים וחצי מהקיבולת. התפוסה במחלקות הפנימיות לילדים ברמב"ם החיפאי חצתה אתמול את ה־%180, ואחריו שיבא עם יותר מ־170% תפוסה במחלקות הפנימיות. 

באיכילוב התל אביבי הפנימיות עמוסות בתפוסה של 120% "בלבד", אך המיון פועל כרגיל ולא מורגשים עומסים חריגים. "העומסים במיון אצלנו נרשמים בדרך כלל כמה ימים לאחר הגשמים", נמסר משם. 
מבית החולים אסף הרופא שבצריפין הצהירו אתמול על 140% תפוסה במחלקות הפנימיות. "החולים שוכבים במסדרון כי יש הרבה בבידוד ואנשים שמונשמים. לצערנו, מי שלא במצב חמור מוצא את עצמו במסדרון. אין לנו מקום אחר. שיטת המיטה החמה. המיון במצב רגיל בבקרים, אבל התפוסה שלו עולה בחדות", הודו באסף הרופא. בשערי צדק שבירושלים דווח על עומס קל יחסית של 115% במיון ו־160% תפוסה בפנימיות. בברזילי שבאשקלון מתארים מצב של "מיון עמוס מאוד". לעומתם, בקפלן שברחובות ובלניאדו שבנתניה מדווחים על עומסים קלים, אם בכלל. בבית החולים שבאילת שיגרו הודעה אופטימית על רקע נתוני משרד הבריאות החורפיים, והצהירו: "אצלנו שמש מדהימה בחוץ, נהנים ואין אצלנו שום עומסים חריגים", כך ביוספטל. 
ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל בית החולים וולפסון, קושר את הקשיים בהתמודדות עם מספר החולים בגידול באוכלוסייה. "מספר התושבים בישראל עלה, וכך גם שיעור הקשישים והחולים הכרוניים", אומר ברלוביץ'. "במקביל, אין עלייה במספר מיטות האשפוז בבתי החולים ובאנשי צוות. התוצאה היא שקשישים וחולים כרוניים חווים אשפוזים וסיבוכים". לדבריו, "עד לפני  שנים היינו גאים בתוחלת החיים הארוכה יחסית בישראל. השנה, לפי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אנחנו עכשיו לראשונה בעצירה בגידול בתוחלת החיים בישראל"
שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הודה אתמול כי הוא "פוגש אישית את הבעיה, ואנו מטפלים בה בכל דרך". מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "אנחנו ניצבים בשנים הקרובות בפני אתגר של הזדקנות האוכלוסייה בקצב הולך ועולה".