החשש הכי גדול של כל הורה הוא שילדם יפגע כשהם לא לידו ואינם יכולים להגן עליו. כשבנם בן השלוש של זוג הורים מיהוד התלונן כי הסייעת בצהרון תופסת אותו בחוזקה וכי הוא לא רוצה ללכת לשם, הם לא היו בטוחים איך להתייחס לזה וקיוו שהדברים לא התרחשו. אך כשהחלו שינויים נוספים בהתנהגותו הם חשדו שיש אמת בדברים. "הילד לא ישן טוב בלילה ועובר אלינו למיטה אחרי שתמיד ישן לבד. הוא גם היה גמול מחיתולים ופתאום יש מצבים שהוא חוזר להרטיב בלילה. זה דברים שלא היו קודם", סיפר ל"מעריב-אונליין" אביו של הילד שבינתיים הגיש תלונה למשטרה על פגיעה בילד.



החשדות הפכו לעובדות לאחר שבשבוע שעבר הסייעת שלחה להורים תמונות של הילדים מהצהרון, בהן רואים כי הילד יושב לאכול לבד את ארוחת הצהריים כשפניו מול הקיר. "כל הילדים יושבים לאכול בשולחן ארוך והבן שלי מבודד ויושב בשולחן לבד עם הפנים והראש לקיר", סיפרה האם שעשתה בדיקה מול הסייעת והבינה שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה וכי הוא קיבל עונש זה משום שהוא מלכלך.



"הסייעת העלתה הרבה תמונות שבאף תמונה הילד לא נמצא בהן. בתמונה שהוא כן מופיע הוא עם הפנים לקיר, אוכל לבד 'מכיוון שהוא מלכלך'. מה זאת אומרת? כל הילדים מלכלכים", הסבתא אמרה והוסיפה כי "הם מסירים אחריות, לא עושים כלום, אני לא מבינה את זה. הבנתי שלסייעת הזו היו בשנה שעברה כבר תלונות ולא עושים עם זה כלום, אין עם מי לדבר".



מדובר בצהרון של המתנ"ס שנמצא בגן אורן בעיר וכרגע בשל החג אינו פועל עד לשבוע הבא. "הילד כבר שבועיים אומר שהוא אוכל לבד ופעם אחת כשהכלה שלי באה לקלח אותו הוא אמר לה שכואב לו, כי הסייעת מחזיקה אותו מהיד. כשכלתי פנתה אל הסייעת היא הכחישה ואמרה שזה לא נכון".



גן ילדים, ארכיון. צילום: ראובן קסטרו
גן ילדים, ארכיון. צילום: ראובן קסטרו



"אני מזועזעת, הוא הפסיק לאכול. כל לילה הוא עובר למיטה של ההורים. הוא שואל למה אני אוכל לבד ולא עם כל החברים. היא פשוט סימנה אותו", אמרה הסבתא. "אני לא ישנה, אם לא היינו רואים את התמונה הזו הוא היה נשאר שם, מי יודע לאן הילד מגיע, הנפש שלו הייתה נהרסת לגמרי. אנחנו לא רוצים להחזיר אותו לצהרון כל עוד היא שם".



"הילד הפגין אלימות"



לטענת הסייעת הילד הרים כיסאות וזרק על הילדים, אבל ההורים מנגד אומרים כי בשעות הגן כשהילד נמצא עם הגננת, היא לא נתקלה בגילויי אלימות מצדו ואמרה שהוא מעולם לא הרים כיסאות. בנוסף, ההורים לא מבינים אם הילד גילה סימני אלימות חריגים, מדוע לא יידעו אותם על כך.



ממתנ"ס יהוד נמסר כי: "צהרון אורן הוא צהרון איכותי ומבוקש הזוכה להערכת ההורים וכך גם צוות הצהרון. מתחקיר שנעשה בעקבות פניית הורי הילד התברר שהילד הפגין אלימות בשלושה מקרים שונים בחודש האחרון, לדוגמה, זריקת כיסאות על ילדים בצהרון. בניגוד לנטען, אין מדובר ב'לכלוך בשעת האוכל' וההורים יודעו לגבי ההתנהלות האלימה של ילדם".



עוד נמסר כי "במקרה המדובר עקב התנהגותו כלפי הילדים האחרים בשעת האוכל הורחק הילד וסעד לבד. נדגיש שעל אף שההרחקה משאר הילדים עד שהילד נרגע היא פעולה נחוצה, מצאנו שהאופן בו נעשתה, כשהילד בגבו לשאר הילדים, אינה מתיישבת עם ההנחיות. הנהלת המרכז הקהילתי המורכבת מנציגי תושבים ורשות בחנה את ממצאי התחקיר והוחלט על רענון נהלים, הסייעת ננזפה והובהר לה מהו אופן הפעולה הראוי במקרים כאלו".