הסטודנטים לא שקופים. לאחר שוועד הסגל האקדמי של המסלול האקדמי במכללה למינהל בראשון לציון הודיע ביום שלישי על השבתת הלימודים ללא הגבלת זמן, היום (חמישי) הסטודנטים במכללה החליטו לצאת ולהפגין. עמרי עמר, סטודנט שנה ב' לתקשורת וניהול, מיוזמי ההפגנה, אמר ל"מעריב-אונליין" כי "אנחנו לא מוכנים לשתוק על מה שקורה במכללה. החלטנו לא לקחת שום צד במאבק, אנחנו מייצגים רק את הסטודנטים כי בסופו של דבר מי שנפגע בכל המהלך הזה זה רק הם. אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים, אנחנו חייבים להשמיע את הקול שלנו".



השביתה מגיעה על רקע סכסוך עבודה בין הסגל האקדמי לבין ההנהלה, בשל סירובה לקיים את ההסכם הקיבוצי עליו חתמה לפני כשנתיים, כך לטענת הסגל האקדמי. "אנחנו פה בעצם הקורבנות, סטודנטים משלמים כסף ולא מקבלים תמורה. אנשים שרוצים ללמוד משלמים ממיטב כספם ולא מקבלים את זה", אומר עמר. "לא משנה מי אשם, אנחנו לא שופר לא של ועד הסגל האקדמי ולא של הנהלת המכללה, אותנו לא מעניין מי אשם. אנחנו רוצים שהשביתה תיפסק ושתינתן לנו האפשרות להיות חלק ממקבלי ההחלטות של איך פותרים את הנזק שנוצר, איך משלימים את החומרים". דור כהן, סטודנט לתקשורת וניהול, ציין כי זו שביתה שנייה בחודשיים. "המרצים יכלו ללכת לבית המשפט והם בחרו לשבות. לא יתכן שאנחנו כצד ג' נפגע כאן. שתקנו בשביתה הראשונה וסיימנו לשתוק".



הפגנת הסטודנטים במכללה למינהל. צילום: שי אגם
הפגנת הסטודנטים במכללה למינהל. צילום: שי אגם



בתוך כך, אגודת הסטודנטים במכללה ארגנה היום פאנל של שאלות ותשובות בנושא השביתה עם ראש ועד הסגל האקדמי, מאיר קוגמן ועם מנכ"ל המכללה, רני יעקבי. באגודה מסרו כי "אגודת הסטודנטים אינה מתכוונת לבחור צד או להביע תמיכה מעבר לצד היחידי אליו היא מחויבת - הסטודנטים הלומדים במכללה למינהל. אנו לא ניקח צד בסכסוך, מהסיבה שמדובר בסכסוך אשר בבסיסו סעיפים משפטיים שאין לנו כל עניין בהם. המאבק בין הצדדים הוא לגיטימי ואין לנו כל מטרה לפגוע בו, אך פגיעה ישירה בסטודנטים היא דבר שאנו לא מוכנים לקחת בחשבון, המחאה הזו שמה אותנו הסטודנטים כבני ערובה בסכסוך המתמשך בין המרצים להנהלת המסלול האקדמי. אנו נלחם בשיניים למען מימוש הזכויות האקדמיות של כל סטודנט וסטודנט הלומד במכללה עד האחרונה שבהן. אנו קוראים לשני הצדדים באופן חד משמעי לפתור את הסכסוך באופן מיידי ולנהוג בצורה אחראית אל מול ציבור הסטודנטים הלומדים במכללה למינהל".



מוועד הסגל האקדמי נמסר כי "ניסינו ללכת בדרך השלום אבל הנהלת המכללה לא מסוגלת להכיל זאת. ככל שהתקרבנו לחתימה על הסכם, כך נסוגה הנהלת המכללה מכל הסיכומים שכבר הושגו והעלתה דרישות חדשות. ניסינו הכל כדי למנוע את השביתה. אך מרגע שהבנו כי אין לנו פרטנר, לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים קשים כגון אלה. ההכפשות והשקרים שייצאו בוודאי בימים הקרובים ממשרדי הנהלת המכללה, כפי שקרה בחודשים האחרונים אינספור פעמים, לא ירתיעו אותנו. ניסיונות ההנהלה לנקוט בטקטיקה של 'הפרד ומשול' נכשלו. צר לנו כי העומדים בראש המכללה רואים במרצים נטל שיש להילחם ולהכות בו, ולא שותף לדרך והלב הפועם של ההוראה והמכללה".



תגובת המכללה למינהל: "לצערנו, למרות שהצלחנו להגיע להבנות מוקדמות, ועד המרצים החליט להתנהל בחוסר אחריות, לפגוע בסטודנטים ובעמיתיהם לעבודה ולהסב נזק למכללה. אנו קוראים לוועד לא למוטט את הבית על יושביו ולנהוג באחריות מתוך ראיית טובת הכלל. החלטתנו נחושה: לא נסכן את יציבותו הכלכלית של המסלול, לא נעלה את שכר הלימוד ולא נפגע בשירות הניתן לסטודנטים כדי לממן את התביעות הלא אחראיות של אותם מרצים".