אלפי שוטרים ומתנדבים יתפרסו במוצאי השבת, עם תחילת חגיגות הסילבסטר, באזורי מתחמי הבילויים ובצירי התנועה הראשיים. האכיפה המוגברת תתמקד בבדיקות אלכוהול לנהגים. במקביל, תימשך רמת הכוננות הגבוהה שהחלה בחג החנוכה, ותתמקד במשימות אבטחה, בשמירה על הסדר הציבורי ובהסדרת התנועה. פעילות הביטחון השוטף תיערך בכמה מעגלים ותכלול אכיפה ממוקדת כנגד שוהים בלתי חוקיים באמצעות מחסומים ניידים ונייחים לבדיקת כלי רכב וכבודה.



בנוסף לכך, לראשונה החלו שוטרים בחלוקת ערכות לאיתור סם אונס בקרב מבלים רבים במקומות הבילוי השונים, לקראת ליל השנה החדשה. במהלך פעילות כזאת שערכו אמש השוטרים בערי הדרום חולקו מאות ערכות בקרב באי מתחמי הבילוי שהביעו אהדה רבה למיזם.



מדובר בפעילות משטרתית, תוך שיתוף פעולה עם הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, כאשר המטרה היא בראש ובראשונה להעניק כלי לבדיקה מיידית של המשקה למניעת מצב שבו מישהו החדיר לכוס השתייה סם אונס ולהציל נשים מתקיפה מינית אפשרית. בנוסף, להעלות את המודעות בנושא בקרב המבלים ומניעת מצבי סיכון תוך שימוש בסם אונס ובכלל.



חלוקת ערכות לגילוי סם אונס, אמש. צילום: דוברות המשטרה
חלוקת ערכות לגילוי סם אונס, אמש. צילום: דוברות המשטרה



פעילות מונעת זו, נעשית במסגרת תפיסת "מניעה מצבית", לפי הגדרת המפכ"ל רוני אלשיך. במהלך סוף השבוע יתמקמו השוטרים, בין יתר משימותיהם, במתחמי הבילוי המרכזיים וינקטו בפעולות הסברה ומניעה, לרבות חלוקת הערכות שיזהו באופן מהיר את סם האונס באמצעות תחתית לכוס המשקה.



במשטרה מבקשים להדגיש, כי בשל הקושי המעבדתי לאתר את שרידי סם האונס בגוף, ככל שחולף הזמן מרגע הצריכה, עולה החשיבות של מניעה מצבית והגברת המודעות בתחום, ובכלל זה התנהגות בטוחה במתחמי הבילוי ודיווח מיידי במקרה של אינדיקציה חיובית בערכה.




תחזית מזג האוויר: סילבסטר גשום



במקביל, גם הפקחים העירוניים יגבירו את האכיפה; בעיריית תל אביב הודיעו על פריסת 30 ניידות של סיירת הביטחון העירונית ברחבי העיר, ובמיוחד במתחמי הבילויים. הפעילות תתבצע בתיאום עם המשטרה.



"אנחנו נערכים בקישוטים ובמוזיקה לקראת הסילבסטר. אצלנו אין בעיה של שתיית אלכוהול ונהיגה, כי מרבית החבר'ה שמגיעים הם מהאזור - והם מגיעים לחגוג את כניסת 2017. זה היתרון של מקום שכונתי שאפשר להגיע אליו רגלית", סיפר יריב איינמר, בעלי "בוגארט" בגבעתיים וברמת גן.



מה שעלול להעיב במעט על החגיגיות הוא מזג האוויר. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אסף רייצפלד, מסר כי בשבת יירדו גשמים מקומיים לפרקים, בעיקר בצפון הארץ ולאורך קו החוף. לדבריו, הטמפרטורות יירדו ויהיה קר מהרגיל. בחרמון ובצפון רמת הגולן ייתכן שלג.