הוא כבר כאן: חוק השקיות שנכנס לתוקף כבר החל לתת את אותותיו ולהפתיע גם חלקים מהציבור, שלא באמת האמינו שהוא אמור לצאת לדרך. החל מאתמול, כל מי שמגיע לסופרים, ייאלץ לשלם 10 אגורות אם הוא רוצה לקחת לביתו שקית, או להסתפק בקניית סל רב פעמי, שישמש לצורכי הנשיאה. על פי הפרסומים, למעלה מ-5 מיליארד שקיות מגיעות מהסופר אל הסביבה, וגורמות לזיהום הסביבה ובלתי מתכלה.



שני אנשים התייצבו משני צידי הדיון, על מנת לנסות ולהסביר האם החוק המדובר יכול לעשות את השינוי המיוחל. ח"כ יואל חסון ("המחנה הציוני"), שהיה מתומכיו הגדולים של החוק, שהחל עוד כהצעה של ח"כ עמיר פרץ, ולאחר מכן התגלגל לממשלה הנוכחית, טען כי מדובר בשינוי תפיסתי, שבסופו של דבר ישתלם לכולם. מהצד השני, היה זה דווקא הח"כ מהקואליציה, ח"כ אורי מקלב ("יהדות התורה"), שהודיע כי מבחינתו זה לא מה שיעזור להילחם בתופעת זיהום הסביבה בארץ.



ח"כ אורי מקלב הסביר את התנגדותו: "אני חושב שבסופו של דבר החוק המצומצם הזה יטריד מאוד, הוא לא יגיע לתכליתו, וצריך להתחיל בדרך לתמרוץ והסברה, לא ללכת לדרך הקלה ולקנסות ותשלומים דרך המחוקק. אנחנו מדברים על כך שנראה כאלה שלא אמורים לקחת תשלום, לוקחים. גם חנויות כאלה ייקחו 10 אגורות, למרות שמדובר בחנויות שהיקף המכירות שלהם הוא על 250 מיליון שקל, ושיש לה לפחות שלושה סניפים. רשתות מאוד מסוימות. התמרוץ והמחזור הצליחו מאוד. צרכני ישראל הוכיחו את עצמם. אנחנו ממחזרים, אנחנו יודעים גם בהסברה להצליח, לא צריך ישר להעניש".
ח"כ יואל חסון הגיב למקלב ואמר: "אתמול הייתי בסופר, זה נראה כאילו מעולם לא היו כאן שקיות. אנשים התרגלו מהר מאוד לשקיות הגדולות, אלה שאתה משתמש בהם שימוש חוזר. הרב פעמיות מכילות הרבה יותר מוצרים. אתה לא תקנה יותר שקיות, ואתה תמצא שיותר שווה לך לקנות שקיות אשפה. צריך להגיד מילה טובה לעמיר פרץ ואבי גבאי. הנזק שהשקיות יוצרות לסביבה הוא בלתי ניתן לתיאור. אין לנו יכולת להתמודד עם השקיות האלה. ברוב מדינות העולם, המצב כבר עבר, אף אחד לא זוכר אותם. זאת לא הבעיה של המשפחות הנזקקות בישראל".

שלב הסקר היומי של 103FM, בחן את השאלה, והגולשים בטוויטר הכריעו בצורה נחרצת בעד החוק. 55 אחוזים מהאנשים טענו כי החוק הזה חשוב, ראוי ושווה ניסיון, בעוד ש-45 אחוזים התחברו לדבריו של ח"כ מקלב. בסופו של דבר, בתחילת 2018 ניתן יהיה לבחון האם החוק הזה עבד כמו שצריך, והאם לא היה כדאי ללכת דווקא בהסברה.