הטרגדיה בירושלים: מחקירת השריפה שהתרחשה בדרך חברון בעיר ובה נספו אשה וארבע בנותיה, עולה הערב (שני) כי היא החלה בעקבות הצתה מכוונת של אחת המיטות בחדר הילדים. כתוצאה מכך, מוקד השריפה במיטה גרם להיווצרות עשן כבד, חום ופיח רב שנפלט לחדר ולשאר הדירה עקב בעירה לא מלאה שנגרמה מחוסר חמצן בחדר, תוצאה של סגירת החלונות והדלת בחדר. האירוע ממשיך להיחקר על ידי משטרת ישראל. הלוויותיהן של האם וארבע בנותיה התקיימו יחדיו בהר המנוחות בעיר.



במקביל לכך, מוקדם יותר היום התגלו סימני אלימות בנתיחת גופות שתי הבנות הגדולות, בנות 12 ו-11. האב סירב תחילה נחרצות לנתיחת גופותיהן של ארבע בנותיו, אך התרצה חלקית והסכים לנתיחת שתי הבנות הגדולות. היום הוא סיפר למכריו כי בשעה המשוערת שבה בוצע הרצח ניסה להשיג את אשתו ולא הצליח. לדבריו, לא חשב לרגע שאשתו תנסה לפגוע בעצמה או בבנותיה.



זירת השריפה. צילום: כבאות והצלה ירושלים
זירת השריפה. צילום: כבאות והצלה ירושלים



"האב שבור לחלוטין. נפל עליו דבר נורא שלא חזה בשום חלום שחור שלו", סיפר עורך הדין של המחלקה המשפטית בזק"א, דרור שוסהיים, המלווה ומסייע לו. הוריו של האב הגיעו מחו"ל ובני משפחתו כל העת לצידו. "הוא בוכה כל הזמן", הוסיף עורך דינו, "אבל הוא מפוקס ולגבי הדברים הקונקרטיים הוא הבין מה קורה ואף חתם על המסמכים הנדרשים".




"המשפחה הייתה נורמטיבית, לא ראינו דבר חריג"



עורך הדין שוסהיים הסביר כי נתיחת הגופות הייתה "פעולה כירורגית קטנה ביותר כדי לברר את הנדרש ולא ניתוח לאחר המוות. השאלה שעמדה על הפרק היא האם האמא חנקה אותן לפני שהדירה נשרפה", הסביר עו"ד שוסהיים. "אנחנו כל העת מחזקים את האב ביחד עם בני המשפחה. זה אסון נוראי", הוא הוסיף.



לאחר היוודע האסון, התברר שהאם הייתה בטיפול פסיכיאטרי וככל הנראה סבלה מדיכאון עמוק. בכל זאת, בני משפחה וחברים סיפרו היום שאף אחד לא יכול היה לצפות את הטירוף שאחז בה. "המשפחה הייתה נורמטיבית ולא ראינו דבר חריג", סיפר אחד מידידי המשפחה, שהתקשה אתמול לעכל את הטרגדיה הנוראית.