שני אירועי ירי נרשמו הבוקר (שלישי) בחיפה בתוך פחות מ-45 דקות, שהובילו למותו של גבר כבן 40 ולפציעתו של אדם נוסף באורח בינוני. במקרה הראשון נורה גבר ברחוב העצמאות ופונה לבית חולים כשהוא במצב בינוני-קשה ובמקרה השני נורה גבר נוסף ברחוב הגיבורים, ומותו נקבע בזירה לאחר פעולות החייאה אינטנסיביות. למשטרה אין עדיין מידע שמאשש קשר בין שני המקרים.


הירי ברחוב הגיבורים בחיפה

מהמשטרה נמסר כי בשלב זה מסתמן כי הרקע לשני האירועים הוא פלילי וכי החקירה נמשכת. מקור משטרתי בכיר מסר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "יתכן שבאחד המקרים מדובר בטעות בזיהוי, אנחנו לא יודעים אם מדובר ביורה או באישה שירתה. יש כיווני סריקה כי בכל זאת זה נעשה לאור יום. יש מצלמות, יש עדים. אנחנו מנסים להגיע לחשוד או חשודים". המקור הוסיף כי "לא ידוע כרגע על קשר בין שני המקרים, אבל זו בהחלט סברה שנבדקת ויתכן שבסופו של דבר ימצא קשר כזה".


סמוך לשעה 9:30 התקבל דיווח במד"א ובמשטרה על ירי ברחוב העצמאות בעיר התחתית. כוחות ההצלה שהגיעו למקום גילו אדם כבן 45 שנורה בגופו. כוחות מד"א העניקו לפצוע טיפול ראשוני, וחוקרי המשטרה סגרו את הזירה והחלו לאסוף עדויות. יש לציין כי באירוע הראשון, הפציעה של הקורבן הוגדרה אחרי טיפול ראשוני כפציעה בינונית והוא הועבר לרמב"ם כשהוא בהכרה מלאה. 

בעודם מנסים לאתר חשודים, כ-45 דקות לאחר מכן, התקבל דיווח במשטרה על ירי נוסף, הפעם ברחוב הגיבורים. במקרה הזה מדובר בגבר בשנות ה-40 לחייו. צוותי מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו למקום הבחינו בגבר שוכב על שפת המדרכה, פגוע מכמה פצעי ירי בפלג גופו העליון. הפרמדיקים ביצעו בו פעולות החייאה, אך ללא הואיל, ומותו נקבע כאמור בשטח.

"הפציעה הייתה קשה מידי"

רז יאמנד, פרמדיק של מד"א סיפר כי "הגענו לזירה והפצוע ברחוב הגיבורים היה ללא דופק וללא נשימה. התחלנו להעניק לו טיפול ראשוני, ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות אך לצערנו הפציעה הייתה קשה מאוד ונאלצנו לקבוע את מותו".

המתנקש או המתנקשים בשני האירועים נמלטו מהזירות, מה שהוביל את המשטרה לפרוס כוחות בכל רחבי העיר בניסיון להתחקות אחר היורים על פי העדויות שנאספו מהזירות. המשטרה בודקת האם יש קשר בין המקרים בשל סמיכותם. חוקר במשטרה אמר בשיחה עם מעריב כי "ברגע שנדע אם היה קשר חברי או משפחתי בין הנפגעים, סביר להניח שנגיע גם לזהות היורים. במקרה ולא, מדובר בשתי זירות מאוד בעייתיות שכן לפחות באחת מהן לא היו כמעט עדי ראייה".  
זירת הירי בחיפה, רחוב הגיבורים