שר החינוך, נפתלי בנט, הורד היום (שלישי) מהבמה במהלך נאומו בכנס הצעירים הראשון של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, לאחר שפעילים חברתיים צעקו "שחרר את אברה מנגיסטו" ו"לא נשב פה ככה". בתחילה השר בנט עוד ניסה להמשיך ואמר שישיב להם אם יפנו את הבמה אך זה לא קרה והוא נאלץ לעזוב את הכנס מבלי שהספיק לסיים את נאומו.

שחר מולה, אחד הפעילים החברתיים שהביאו לקטיעת נאומו של השר בנט, אמר ל"מעריב –אונליין", כי "באנו לכאן למיזם של צעירים שמדבר על נושא של שינוי חברתי, עזרה וסיוע בנושאים חברתיים. יש אזרח ישראלי שלוקה בנפשו ונמצא בשבי החמאס ומדינת ישראל לא עושה כלום. אנשים לא מכירים את הסיפור של אברה אז באנו לספר את הסיפור שלו בשם המשפחה. איכפת לי ואנחנו רוצים שיכירו את הסיפור שלו, היה לנו חשוב ליידע את הצעירים פה שהוא נמצא בשבי החמאס ולא נעשה שום דבר כדי להחזיר אותו הביתה. ניצלתי את ההגעה של בנט שהוא חבר קבינט, רוצים שהוא יקדם את זה כי כולם מזניחים את זה".
השר בנט הספיק לספק לסטודנטים בכנס טיפים ליזמות: "הרבה מכם יצטרכו ליצור את העבודה שלכם, את הקריירה, משימת החיים. כלומר, המיינסטרים יצטרך להיות יזמות, יזמות עסקית, חברתית, נצטרך יותר יזמות חברתית. אתם תצטרכו לייצר יזמויות וזה נפלא אבל גם קשה ומאתגר. אני מנסה לומר בקצרה תהיו יזמים, לא כל אחד אבל הרבה יותר מבעבר. אני חוויתי בעבר את היזמות, הקמתי חברה, נכשלתי, נכשלתי ועוד פעם נכשלתי אבל בסוף החברה הצליחה". 
פעילים לשחרור אברה מנגיסטו קוטעים את נאום בנט

"בעיניי ההחלטה הבודדה הכי חשובה שיש ליזם זה לא מהות המיזם, לא השוק, אלא הפרטנר. מי השותף או השותפה שלכם לדרך. כשהקמתי את הסטארט אפ לא היה לנו נושא, התחברנו ארבעה חבר'ה. ביזמות אין כזה דבר שליש משרה, אין כזה דבר, היזמות היא כמעט תמיד נגד כל הסיכויים ועם קושי לגייס משאבים", אמר השר.
האירוע התקיים בכנס הצעירים הראשון של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל ומפעל הפיס בו עסקו בין היתר במעורבות חברתית ואקטיבזם והעניקו את אות "מרצה מעורר השראה". בכנס השתתפו בנוסף השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ח"כ ויו"ר השדולה להשכלה גבוהה מרב בן ארי (כולנו), יו"ר מפעל הפיס, האלוף (במיל') עוזי דיין ויו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, רם שפע.