ארגון ידידים המסייע בהרחקת בני נוער במצבי סיכון מהרחובות, נקלע לאחרונה למצוקה תקציבית בגלל תורמים גדולים שברגע האחרון חזרו בהם מכוונתם לתרום לארגון.  ידידים מהווה מסגרת תומכת של הכוונה וטיפול ב־3,500 ילדים, בני נוער וצעירים בני 6־36 מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית ב־120 יישובים. כ־400 ילדים וצעירים מתוכם נמצאים במסגרות אחר הצהריים שנמצאות כעת בסכנת סגירה מיידית אם העמותה לא תצליח לגייס עוד השבוע 400 אלף שקל כתנאי לקבלת 1.2 מיליון שקל מהמדינה לצורך המשך הפעלת המסגרות.



יום ההתרמה לארגון ידידים מתקיים היום החל מהשעה 18:00 וינעל מחר באותה השעה. "אנחנו מנסים לרתום את הציבור לראשונה מאז שהארגון קם לפני 25 שנה. עד היום עבדנו עם גופים גדולים, קרנות פילנתרופיות וכן הלאה", אמר אתמול ל"מעריב־השבוע" המנכ"ל שמעון סיאני. "מדובר על תוכניות לילדים ונוער במצבי סיכון שפועלות מספר שעות בכל שבוע וכוללות הדרכה וסדנאות כדי לממש את הכישורים שלהם ולהרחיק אותם מהרחוב. מדובר על ילדים להורים קשי יום שאחר הצהריים ובחופשות הם נעדרים סמכות הורית כלשהי משום שההורים פעמים רבות עובדים במספר עבודות או מסביב לשעון. כך נוצר מצב שהרחוב הופך להיות הבית והילדים האלה מידרדרים לתרבות רחוב על כל המשתמע מזה".



משמעות אי־העמידה במועד גיוס הכספים היא סגירת המסגרות לאותם 400 ילדים משום הצורך המיידי של העמותה לשלם לספקים, לשכירות להוצאות המבנים ולצוות, והמצוקה התזרימית שאליה נקלעה בעקבות משיכת התרומות לא מאפשרת למדינה להעביר את חלקה.