התפתחות בחקירת השב"כ והמשטרה נרשמה היום (רביעי) בסוגיית הירי הכפול אתמול בחיפה, בו נרצח גיא כפרי ונפצע הדיין הרבני יחיאל אילוז. חלק מפרטי החקירה לא ניתן לפרסם בשל מגבלות צו איסור הפרסום. מאז אמש נמצאים באזור שכונת חליסה, שם אירע הרצח, כוחות גדולים של משטרה ושב"כ - חלקם גלויים וחלקם סמויים. ההערכה של החוקרים היא שהיורה נמלט אל תוך השכונה או לסביבתה, לעתים מצטרף לחיפושים מסוק משטרתי. הערכת המשטרה היא שיש קשר בין שני המקרים והחשד שמתחזק הוא שמדובר באירוע לאומני אף כי במשטרה ביקשו לציין כי כל כיווני החקירה עדיין נחקרים.



בשכונת חליסה סיפרו על הנוכחות הגבוהה של המשטרה. "גורמים נזק לשכונה שלמה ושקטה עם הנוכחות הזו של ניידות. אם יש כיוון ואם מישהו העיד שראה מישהו למה לא עוצרים?", אמר מוחסיין, תושב השכונה. אחת התושבות בשכונה סיפרה כי "המשטרה שואלת עוברים שובים כל מיני שאלות וזה מביך. הפכו את כולם לחשודים. אם זה לאומני אז שמישהו כבר יסגיר את הרוצח המטונף הזה. למה להרוג?".



מחר בשעה 12:00 יובא למנוחות כפרי בבית העלמין בכרם מהר"ל. משפחתו שבה וביקשה לאפשר למשטרה לסיים את החקירה. בבית החולים רמב"ם בחיפה נותח היום הדיין יחיאל אילוז שנפצע באורח בינוני כתוצאה מירי בפלג גופו התחתון, משפחתו נמצאת כל העת מחוץ לחדרו. אשתו אמרה בבית החולים: "אנחנו מתפללים שהוא יחלים והכל יהיה בסדר".




"מה לנו ולפלילים? הוא האחרון שיהיה מעורב בפלילים"



אחותו, סימה אילוז, הוסיפה: "זה לא פשוט מה שעובר עליו. ביום הרצח אמרו פלילי, נכנסנו לסרטים. מה לנו ולפלילי? אחי הוא האדם האחרון שיהיה מעורב בפלילים. הוא לא מעורה בעולם הגדול. כל כולו בתורה וקודש".



אילוז, שנחשב ל'עילוי בתורה', משמש כראש כולל בבית שאן ויומיים בשבוע הוא דיין בבית הדין הרבני בנושא גיור בחיפה. "היינו בשוק מהאירוע. שאלנו מי ירצה לפגוע בו בכלל. בהתחלה אמרו שהנרצח הוא טוען רבני בענייני גירושין ואחי בענייני גרים בכלל. גם במקרה הזה אין קשר, אבל אחרי זה התברר שהוא בכלל נהג הסעות", אמרה.



היא ציינה כי בשום שלב הם לא חשבו שהירי התבצע על רקע פלילי. "זה לא יכול להיות פלילי, אין קשר בין שני האנשים. הוא לא מכיר אותו. הוא לא יודע מי הוא. זה הולך רק לכיוון אחד. המשטרה לא מספרת לנו יותר מדי. שאלו את אחי כמה שאלות. חוקרי שב"כ הציגו לו תמונה ושאלו אותו אם הוא מכיר. אחי כמובן לא זיהה".



"גם אצלנו כולם בטוחים שמדובר באירוע לאומני. לא היו לו שונאים, הוא היה איש נפלא", סיפרו שכנים שהכירו את כפרי. "להגיד על כפרי משהו בנשימה אחת ופלילי זה מצחיק ולא מתקבל על הדעת".



כאמור, במשטרה הדגישו כי החקירה היא תחת צו איסור פרסום ולכן כרגע לא אומרים מה כיוון החקירה של החוקרים.