פרשת הרשעתו של אלאור אזריה בהריגה ממשיכה לעורר הדים ולתגובות שונות. בין המגיבים היתה גם פנינה חכמון, המחנכת של החייל בבית הספר, שכתבה לתלמידה לשעבר בניסיון לעודד את רוחו. "אלאור אזריה היקר", כתה חכמון, "היית תלמיד שלי ואני הייתי גאה להיות המורה שלך. תמיד כשבאת לבקר בבית הספר, ביקשת ממני להצדיע בכל טקסי העצמאות לדגל המדינה".



המחנכת התייחסה לירי של אזריה במחבל, וכתבה כי "שירתת כלוחם והיתה לך מטרה אחת - לשרת את מדינת ישראל. לא ירית בחבר לנשק. לא ירית באדם כי מתחשק לך, היית במבצע, במשימת לוחמים. בזירה היו איתך מפקדים, חשת את 'הקם להורגך השכם להורגו' ופעלת מתוך הגנה עצמית ולמען המדינה".



"נכון שהיום בהכרעת הדין, יש שופטים ומשפטנים טובים ממני, שחייבים לתת את הדין ולשמור על ערך מוסרי של צה"ל, אך הם מסתמכים על 'בצלם', שכולם יודעים מהי מטרתו", הוסיפה.



המורה התייחסה גם לחשש שההרשעה תפגע במוטיבציה לגיוס לקרבי: "בדרך עוד פוליטיקאים מחפשים במה להכפיש מעשיו של חייל שהתגייס כפטריוט ויכל לשרת כג'ובניק, אך בחר ללכת להיות לוחם. ומה יגידו כעת חיילים שמתגייסים לשורות הצבא? האם יתמהמהו להילחם מול מחבלים? האם ישנו פקודות פתיחה בירי למול אויב?".



"אלאור תלמידי היקר, היית ותישאר בעיניי עלם חמודות עם שקט נפשי טהור, נעים הליכות עם כבוד לכל אדם. לא עשית רע מימיך, עבר נקי לך, ללא דופי ועם משפחה למופת. אני, המורה שלך, מצדיעה לך ורק מבקשת: תנו לו חנינה".