דממה חרישית שררה אתמול ברחוב הצר והפסטורלי בפאתי רמלה, שבו מתגוררת משפחת אזריה. "המשפחה מכונסת בביתה עם חברים וקרובים, לעכל את הפסיקה ולהתכונן להמשך", סיפר בפתח הבניין רן כרמי־בוזגלו, ממובילי המחאה למען שחרורו של אלאור, שבשבועות האחרונים משמש גם דובר המשפחה.



"במשפחה קיבלו קשה מאוד את החלטת בית הדין, שדחה את כל טיעוני ההגנה על הסף, אבל רוחם לא נופלת ואלאור מחזק את המשפחה המאוחדת", הוא הוסיף, וביקש להבהיר שהמשפחה מסתייגת מכל גילויי ההסתה והאלימות שפרצו מאז הכרעת הדין הדרמטית של בית הדין הצבאי, שהרשיעה את אלאור בהריגה.



על מרפסת בחזית הבניין המודרני שבו מתגוררת המשפחה נכתב על שלט: "תהיה חזק, אל תישבר. אוהבים אותך חבר, העם איתך ומצפה לשובך". גם על דלת הכניסה לבניין הודבקו סטיקרים ברוח דומה.



לא הרחק משם, בשוק המפורסם של רמלה, היה הרבה יותר תוסס, ועזריה זכה לתמיכה גורפת מכל עבר. היו שהסתייגו מהירי שלו במחבל, אך כולם היו נחושים בדרישה לשחררו לאלתר.



אלאור אזריה ואביו צ'רלי. צילום: אבשלום ששוני



הדו־קיום בין ערבים ליהודים בשוק לא הופר בשל הפרשה שחוצה את העם. "העיקר הפרנסה, לא מדבר על פוליטיקה", הסביר ערבי שעבד בדוכן ירקות. "אנחנו לטובת החייל ולטובת המדינה", הדגיש אדיר עבדי, עובד בבורקס רמלה. עובד נוסף העיר מהמטבח: "המדינה זבל. אלאור צריך להיות בבית".



איתן סלמן, עובד בחנות עולם הממתקים, סיפר: "יש לי ילד בן 14. אחרי ששמע מה עשו לאזריה, הוא אמר לי, 'לצבא אני לא הולך'. צודק, המדינה לא פגעה רק באלאור, היא פגעה בנו. אלאור היה צריך להיות מזוכה. זה לא עניין פוליטי, אסור להפקיר חייל".



"אלאור עשה מעשה שאסור שיקרה וטעה", אמר כרמל שבו מחמוצי כרמל ובניו, "אבל הוא חייל בצבא ההגנה לישראל, שהרג מחבל שבא להרוג. צריך לשחרר אותו, גם בחנינה. עשו לו משפט שדה".



יוסי, רמלאי ותיק שהגיע לערוך קניות לשבת, סיפק הסבר למה שקרה: "המשפט הזה היה בשביל בית הדין הבינלאומי בהאג", אמר. "כואב לי מה שעשו לאלאור. המחבל לא בא לתת נשיקות, הוא הגיע כדי להרוג".



יעקב מצלאווי סיכם: "לא רק בשוק כולם עם אלאור. חוץ מהאליטות, כל העם עם אלאור אזריה".