שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, שלי טימן, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-"103FM", בנוגע לחשדות הנוגעות לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "נתניהו הוא איש מאוד מתוחכם, ולכן החקירה נעשתה בדרך שאני מכיר, שבה חקרו אנשים אחרים חכמים בעבר. היא התחילה בקטן, שלוש שעות בהן נותנים לו לדבר על מה שהוא רוצה, לאחר מכן חמש שעות בהן מעמתים אותו עם הדברים שאמר, ונוסף לזה, עם עוד משהו שהם 'שכחו' לשאול בפעם הקודמת", אמר. 



 


על הטענה כי נתניהו קיבל לכאורה מתנות אסורות אמר טימן: "זה תלוי בגודל המתנות. בדרך כלל מתנות בין אישים ומדינות הן מגש יפה שכתוב עליו משהו או אקדח יפה. הן מושמות בארון בלשכה ועוברות לראש הממשלה הבא. אסור לנתניהו כראש ממשלה לקבל מתנות, משום החשש שמא זה ישפיע על שיקול דעתו כשהוא פועל במישור הכללי. נדמה לי שערב 'צוק איתן' רון לאודר אמר לו אל תצא למלחמה. כלומר, כל מיני עשירים מתערבים לנו בעניינים".

ניסים משעל הזכיר את הפרסום לפיו ראש הממשלה סייע לכאורה לאיש העסקים ארנון מילצ'ן בהשגת ויזה בארצות הברית, בתמורה לכאורה למתנות יקרות ערך. טימן השיב: "אם לכאורה מקבלים וויסקי, סיגרים ושמפניה בכמויות ענק ודירות בכל מיני מקומות ומסדרים רישיון קבע (ויזה), אם אתה אדם פרטי, בכיף. גם הבן יאיר נתניהו הוא אדם פרטי".

"המסמך של מנדלבליט פתטי"

על הטענה של עורך הדין יעקב ויינרוט, המייצג את נתניהו, שהמתנות שקיבל ממילצ'ן היו במסגרת חברית בלבד, אמר השופט בדימוס: "ראיתי את ויינרוט. הוא משכנע מאוד, אחד מעורכי הדין היוצאים מהכלל שיש בישראל. הוא בא מהדרכה של ראש הממשלה לגבי מה שהיה ומה שנתניהו ידע באותו זמן שיש נגדו. יש לי הרגשה שעל אותה שיחת טלפון שדווחה היום הוא לא ידע. צריך לזכור גם שויינרוט נתן הנחה למי שעתיד להיות נציב מס הכנסה, כך נטען".

כמו כן, ציטט את לשון החוק: "לגבי עבירות של מרמה והפרת אמונים, בהן נאשם מר אולמרט, החוק אומר שדינו של מי שממלא תפקיד איננו כדינו של כל אחד. לכל אחד יש חברים, אבל עובד הציבור העושה במילוי תפקידו מעשה מרמה או הפרת אמונים, הפוגע בציבור, אף אם לא היה במעשה משום עבירה, דינו שלוש שנות מאסר".

לסיום, הזכיר השופט בדימוס טימן: "היו שני יועצים משפטיים שנבחרו על ידי אנשי נתניהו, ויינשטיין ומנדלבליט. מי שקרא את המסמך הפתטי שכתב מנדלבליט - שהעז לאפשר למשטרה, כי זו זכותו של ראש הממשלה שרק היועץ המשפטי יחליט על חקירה. ביום שנתניהו החל להיחקר, הוצא מסמך בן שישה עמודים שהסביר מדוע כל החשדות לעבירות הקודמות אינן מצריכות חקירה. נניח שמדובר בגלידה ומים לבריכה וכל זה, יכול היועץ המשפטי להתעלם מזה, לא מחמת חוסר ראיות אלא מחמת חוסר עניין לציבור, כיוון שלא מפילים ממשלה על שטויות".