החשיפה אתמול לפיה איש העסקים שעומד במרכז פרשה 2,000 הוא מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס שאף נחקר במסגרתה, ממשיכה לעורר סערה ציבורית גדולה, וכמובן שגם אנשי התקשורת לא נשארו אדישים לפרשה.  אתמול נחשף בחדשות 2 כי האיש במרכז פרשה 200 הוא המו"ל של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שנחקר בפרשה ושוחרר בתנאים מגבילים. הוא שוחח עם עם נתניהו לפני חודשים, לפי ההערכות על הצעה לסגירת "ישראל היום", ובאופן ספציפי - סגירת גיליון השבת, שמתחרה במוסף הדגל של ידיעות, שבעה ימים.



מוסף זה של ישראל היום התחיל לצאת בסתיו 2009, כך שאפשר למקם את הפרשה בתחילת הכהונה השנייה של ראש הממשלה. הפרשן אמנון אברמוביץ' ציין כי "ערב בחירות 2009 ישב נתניהו עם מכר ושאל אותו 'יש לך השפעה על נוני מוזס? תברר אם במידה ואני אסגור את העיתון, האם ישתנו היחסים איתו'". 



עיתונאי הערוץ הראשון יעקב אחימאיר תקף היום בגלי צה"ל (שני) את התנהלות ידיעות אחרונות בפרשה. "צריך לשאול הבוקר לעוד איזה שפל יכולה לרדת מידת האמון של הציבור, ציבור של מיליונים, של קוראי עיתונים, ועוד לאיזה שפל יכולה לרדת מידת האמון הזו. האם עורך העיתון באמת חושב שמישהו יכול להאמין לו הבוקר הזה? שכל מה שמתפרסם בידיעות אחרונות הוא על קנה מידה אתי, מקצועי של העיתונות?". 



אחימאיר טען כי הפרשה מהווה פגיעה חמורה בתקשורת: "הצמרת של ישראל מתפארת בזה שישראל דמוקרטית ושישראל חופשית, איזה קשקוש. זו פשוט פגיעה חמורה בתקשורת, ועוד איזה שפל היא יכולה לרדת אחרי כל הדברים הללו. כולם גנבים, כולם מועלים, כולם מבצעים שחיתות, בואו נעבור על זה לסדר היום. ביחסים שבין שלטון לבין תקשורת זה חסר תקדים". 



"אילו עוד עסקות מתנהלות?", תהה אחימאיר, "אולי גם עם מו"לים אחרים. אני לא יודע. זה לא מקרה פרטי, זה מקרה ציבורי, וזכותו של הציבור לדעת". 

כל אחד יודע ש"ישראל היום" משקף את דעתו של ראש הממשלה. הוא היה פה שותף פסיבי לנושא הזה. לא נתניהו העלה את הנושא של העסקה".