עשרה ילדים בעלי מוגבלות שכלית מבית הספר עציון לחינוך מיוחד, הממוקם בבני ברק, לא חלמו השנה שיחגגו את בר המצווה שלהם, בשל נסיבות כלכליות קשות שאליהן נקלעו משפחותיהם. רחלי שטיין, מנהלת בית הספר, שהייתה מודעת לקשיים שבגינם המשפחות אינן יכולות לחגוג את האירוע כנהוג, החליטה לתקן את המעוות.



שטיין לא הייתה מוכנה שהילדים לא יחגגו, ולכן פנתה למנכ”ל עמותת חסדי נעמי, משה כהן, שהחליט להתייחס לאירוע כאל פרויקט אישי. כהן תרם את אולמי “ארמונות חן”, השייכים לעמותה, פתח במיזם מימון המונים ויצר סרטון וידאו כדי לנסות לגייס את שאר הכסף הדרוש - 25 אלף שקל.



“יש לנו השנה כיתה של תלמידים שחוגגים בר מצווה, והחלטנו לעשות להם אירוע שיהיה משמעותי וייזכר. חלק מתלמידי הכיתה הם תלמידים שבמסגרת הביתית לא יחגגו להם, מכיוון שמשפחותיהם משתייכות למעמד סוציו-אקונומי נמוך. מבחינתנו, אירוע בר המצווה הוא דבר שקורה פעם בחיים. מגיע להם לחגוג כמו כל ילד”, אומרת שטיין.



רחלי שטיין, מנהלת בית הספר עציון בבני ברק. צילום: באדיבות המצולמת



“אחראית האירועים בבית הספר יצרה קשר עם משה, והוא אמר שהוא רוצה לבוא לראות למי הוא תורם. הוא הגיע, וזו הייתה פגישה מרגשת מאוד”, מספרת שטיין, “חשבנו בתחילה לעשות משהו צנוע, אבל משה אמר שחשוב לו שזה יהיה אירוע שיותיר חותם אצל התלמידים”.



“כשקיבלתי את הפנייה התגייסתי מיד”, סיפר כהן. “אנחנו נוהגים לסייע לבית הספר עציון כדבר שבשגרה, אך המהות של האירוע הנוכחי היא עוצמתית מאוד וחשובה ביותר”. נוסף לתרומת האולם, רתם כהן את מתנדבי עמותת לב נעמי, שבה הוא משמש כיו”ר, לטובת גיוס המשאבים הנוספים.



י’, אמו של אחד הילדים שיחגגו את בר המצווה אמרה כי “זה היה בעייתי מאוד בשבילי לערוך אירוע אצלנו, העובדה שבית הספר מקיים אותו עוזרת לי מאוד, כי אחרת לא הייתי עושה אירוע בכלל. יש לו אפשרות לקבל אירוע גדול, מכובד ושמח, שיעשה לו טוב. זה חסד גדול מאוד“.



לתרומה עבור הילדים אפשר לפנות ל־03-6777777 או להיכנס לאתר לב נעמי.