"תיק 1,000": החשבוניות שהמשטרה ביקשה במסגרת החקירה בגין קבלת טובות הנאה מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו נחשפו הערב (חמישי) בחדשות 2. בתיעוד שפורסם במהדורה המרכזית נשמעים עובדי החנות בהרצליה מספרים על הבקבוקים שנהג לרכוש איש העסקים ארנון מילצ'ן שעל פי החשד העביר משקאות וסיגרים למשפחת נתניהו. אשת קשר ממשרדו של מילצ'ן פנתה למנהל החנות וביקשה ריכוז של החשבוניות בין השנים 2010 ל-2012.



הרכישות התחילו בסוף מרץ 2010 עם קניה בסך 4,205 שקלים והמשיכו ברכישה נוספת ב-06.04.2010 בסכום זהה. כעבור שלושה חודשים בוצעו שתי רכישות נוספות בסכום של כעשרת אלפים שקלים. גם בשנת 2011 התקיימו שלוש רכישות נוספות שהסתכמו בכ-5,000 שקלים וביוני 2012 קניה נוספת בסכום של 4,500 שקלים. כך המשיכו הרכישות בסכומים של אלפי שקלים, בין היתר של שמפניה ב-1,790 שקלים. ממרץ 2010 עד דצמבר 2012 שילם מילצ'ן לחנות המשקאות כ-57,480 שקלים.



על פי דיווח נוסף בערוץ 10 רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו שהעידה במשטרה טוענת שמדובר בחילופי מתנות לגיטימיים. בהתאם לדיווח נתניהו דיברה על חלוקת מתנות הדדיות בין משפחתה לבין משפחת מילצ'ן כשמנקודת מבטה מדובר בהגזמה. עוד נטען כי שרה אמרה שאינה מכירה התאמה בין החשבוניות לבין המתרחש בפועל.



"כבל הוא לא האחרון שייחקר"



כזכור, מוקדם יותר דווח כי רעיית ראש הממשלה ויוזם "חוק ישראל היום" ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) העידו במשטרה כחלק מחקירת ראש הממשלה. נתניהו מסרה את עדותה אתמול בנוגע ל"פרשת המתנות" ("תיק 1000") ואילו ח"כ כבל העיד בתחילת השבוע בנוגע לקשר לכאורה בין בנימין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס ("תיק 2000").



איתן כבל, שרה נתניהו
איתן כבל, שרה נתניהו



למעריב אונליין נודע כי ח"כ כבל נתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת החוק ב- 2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן. כמו כן נתבקש להשיב האם ידע על הפגישות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות. לאחר כחצי שעה סיים ח"כ כבל את עדותו במשטרה וחזר לפעילותו הציבורית.



גורם המעורה בפרטים ציין בשיחה עם מעריב אונליין כי "החוקרים עושים ככל שעל ידם לאשש תשתית ראייתית וביסוס החשדות לביצוע עבירה פלילית. נכון לעת הזאת הם נאלצים לדשדש בתקופה לא מבוטלת מאז עלה חוק ישראל היום לאוויר ולבדוק פרטים אצל כל מי שעסק בו".



עוד מסר הגורם כי "ח"כ כבל הוא לא היחיד שמסר עדות וגם לא האחרון שיגיע למסור עדות בפרשה זו. החוקרים לא רוצים להגיע למצב שבו נתניהו ימסור את הגרסה שמושמעת לאחרונה לפיה הוא ניסה בסך הכל להוכיח את ה'רדיפה' כביכול של ידיעות אחרונות אחריו ולא התכוון לקיים שום מילה ממה שעלה בשיחות בין השניים וכראיה גם הקליט את השיחות. זו תיאוריה שהם חייבים לפצח אם יש להם חשד שראש הממשלה ביצע כאן עבירה פלילית לכאורה".