על רקע פתיחתה של ועידת פריז, יצא אתמול לדרך קמפיין "חייבים להיפרד מהם" - קמפיין שנועד לעודד מהלך של היפרדות הפלסטינים והוא יוזמה של תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", בה חברים כ-250 מפקדים בכירים מכל זרועות הביטחון. שלטי החוצות המפוזרים ברחבי הארץ מציגים תמונה של המון פלסטיני וכיתוב בערבית שמשמעותו "בקרוב נהיה הרוב". בנוסף נפתח אתר אינטרנט לתמיכת הציבור.



על המודעות מסומן מספר טלפון שמתחיל בכוכבית, שבחיוג אליו מושמעת הקלטה של מפקדים בכירים לשעבר המזהירים כי שני המיליון וחצי פלסטינים ביהודה שומרון לא עומדים להיעלם, אלא מעוניינים להיות הרוב, דבר שיגרום לישראל להיות הן פחות יהודית והן פחות דמוקרטית. יו"ר תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", אלוף במיל' אמנון רשף, מאמין בחזון שתי המדינות, "אבל בעת הזאת אין היתכנות, ויצאנו בתוכנית ביניים שהיא עצמאית ויש לה מספר מטרות, כאשר העיקרית שבהן היא לשמור על הביטחון האישי הלאומי של ישראל".



רשף טען כי "התנועה אינה פוליטית מפלגתית. אין שום אינטרס כלכלי - האינטרס היחידי זה עתידה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית של העם היהודי". לדבריו, המפתח זה היפרדות מהפלסטינים שתביא ביטחון גם ברמה הלאומית וגם באישית. "אנחנו צריכים לקחת את היוזמה בידינו", הוסיף האלוף במיל רשף, "עד כה, הממשלות נגררו אחר מהלכים בינלאומיים וישראל צריכה יוזמה עצמאית. לא נספח את יו"ש, אלא נשמר את ישראל כמדינה יהודית. כמי שצברו שנות ניסיון בשירות הצבאי - נילחם לשמור על עתידה של ישראל".



"הממשלה גוררת אותנו למציאות של רוב פלסטיני"



ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, אמר כי "איש לא יודע לאן הולכים". הוא הוסיף: "אני שואל את ראש הממשלה - מה אתה עושה כדי לשמור על ישראל יהודית ובטוחה? שואל גם את נפתלי בנט - מה התוכנית שלך לספח, יצאת מדעתך? כחלון - למה אתה שותק? מה עם לשמור על הבית הלאומי של היהודים? את יאיר לפיד אני שואל - אתה רוצה להיות ראש ממשלה? אז למה את שותק? מה התוכניות שלך? תגיד כבר משהו אמיתי. הכל ססמאות?".



שביט פנה גם לראשי המפלגות החרדיות: "מה אתם עושים כדי לשמור על רוב? אתם מפקירים את הזהות היהודית במדינה. לא הכל כסף. את בוזי' אני שואל - היכן אתה? מה אתה מציע?". שביט תהה: "אנחנו מפנים אצבע מאשימה כלפי כל ההנהגה הפוליטית. ממשלה שגוררת אותו למציאות של מדינה עם רוב פלסטיני, זה העתיד שלנו? אנחנו מובלים על ידי חבורה של משיחיים שחידשו את קורבנות אדם למולך של הטריטוריה ואף אחד לא בולם אותם. איזה ביטחון? ככה מנצחים טרור?".



אלוף פיקוד מרכז לשעבר, אלוף גדי שמני, הסביר: "אנחנו מאמינים בחזון שתי המדינות ומאמינים שזה אפשרי - הצעד הוא צעד טקטי. צריך לומר אני מכוון את מאמציי לרוב הדומם והאדיש. יש בחברה הישראלית רוב שדוגל בפתרון שחייבים להיפרד מהפלסטינים". הוא הוסיף כי אינו רוצה ש"משאיות מג'בל מוכבר יכנסו לירושלים וידרסו חיילים - אני רוצה גבול ומערכת יחסים תקינה. 320 אלף פלסטינים כיום הם תושבי ירושלים. זו לא ירושלים האמיתית".



לדבריו, בשנים האחרונות מתנהל מסע של הפחדה של פוליטיקאים. אני מבין מה זה לקחת סיכונים ויש פתרון ואפשר למצוא פרטנר. מי שמביא את הדוגמאות של רצועת עזה וההתנתקות לא מבינים את התוכנית שלנו. הוא הדגיש כי "אין להשוות בין חמאס לרשות. אנחנו החלשנו את הרשות ויש לחזק אותה. התוכנית שלנו היא שלב הכרחי בדרך לפתרון כולל. אם המגמות הנוכחיות יימשכו אנחנו נגיע לנקודת האל חזור. אנחנו עוד לא שם. הרבה תלוי בדור הצעיר. אנשים צריכים להתעורר".





מפכ"ל המשטרה לשעבר רב ניצב בדימוס אסף חפץ, אמר כי "מיעוט קיצוני סוחף אותנו לאט לאט בלי שנרגיש. אני לא מוכן לקחת סיכון בסיפוח סיפוח אפילו של מיליון פלסטינים, אני חרד מכל פעולה שתערער את האיזון ותפיל עלינו את כל הבעיות הבינ"ל". הוא ציין: רואים שזה כבר צץ, וזו רק ההתחלה, אני רואה סנקציות כלכליות והידרדרות כלכלית ופגיעה ביכולתה של הרשות הפלסטינית שהיא מרכיב חשוב בכל הסדר ביטחון".



לדבריו, תהליך סיפוח, אפילו רק של מעלה אדומים, יביא לערעור הרשות ויכולה להיות התדרדרות שנצטרך להתערב בשטח עם תקציבים גדולים ויתווספו הוצאות אדירות. "אני לא רואה את משטרת ישראל מתמודדת שוב עם חוק וסדר ביו"ש, האזרח ישלם את העלויות והפערים יגדלו", הסביר המפכ"ל לשעבר, "זה יעלה לנו בקיצוץ בתקציבי הבריאות והחינוך. אני מוטרד ורוצה להתריע אנחנו מובלים על ידי בנט וחבורתו במטוס לתוך מצוק. אי אפשר להיפרד מהיום למחר - אבל אפשר לעשות כמה צעדים". הוא טען כי "עצם הרעיון לספח וליצור מצב בלתי הפיך זה מה שאנחנו מתריעים עליו".



 "בין האפשרות של הסכם קבע לבין סיפוח יש מרחב פעולה גדול"



סגנית ראש המל"ל לשעבר, תא"ל ישראלה אורון רוצה להבטיח לילדים את הרוב היהודי. "בין האפשרות של הסכם קבע לבין סיפוח יש מרחב פעולה גדול. אפשר לשמר אופציה של שתי מדינות ולשמר ביטחון. אנחנו מבינים בביטחון. זה האינטרס שלנו", אמרה. ראש המל"ל לשעבר דני ארדיטי, טען כי "יש הרבה סיבות לטרור והוא יישאר איתנו, אבל אפשר לצמצם אותו - יש גדר ביטחון. שרון הקים אותה, אולמרט המשיך והממשלה הנוכחית הפסיקה בשל סיבות פוליטיות ואג'נדות משיחיות. המשמעות של זה היא הפקרת הביטחון. בהשלמה של הגדר תחסוך הרבה נפשות. יש להוסיף עובדה שגדר מגדירה את הגבול". הוא פנה לשר החינוך, נפתלי בנט, ואמר: "אתה רוצה להפוך אותנו לסוריה? למה לא להשלים את הגדר כדי להגן על החלקים שחשופים לטרור?



אלוף במילואים רשף אמנון רשף התייחס לשאלה "האם הקמפיין לא עושה דמוניזציה לערבים", וענה: "אנחנו לא עוסקים בדמוניזציה או בביטול אחר - אין חלילה גזענות, אלא שלט שמדבר על לאומיות ומה שמעסיק אותנו זה הביטחון". לדבריו, בתוכנית הכוללת יש היבטים רחבים לכל מה שקשור ליעדים כלכליים, כולל סיוע כלכלי לפלשתינים ביו"ש בעזה ובמזרח ירושלים. מן הראוי גם לחזק את הרשות, אבל האינטרס הראשי הוא לחזק את המדינה ואת הביטחון שלה. הוא סיכם: "הקמפיין רוצה לזעזע, ואנחנו חושבים שכל מי שאוהב את ישראל צריך לחבור אלינו כתומך".