ועד עובדי הסוכנות היהודית ויזמים נוספים מתכננים להרוס את מבנה מעונות מילמן באוניברסיטת תל אביב כדי לבנות במקום פרויקט נדל"ן. בתגובה לצעדים אלה, עשרות סטודנטים הפגינו היום (שני) מול קריית הממשלה בעיר, שם נערכה ישיבת ועדת הערר של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אשר דנה בהתנגדויות מצד תושבים ומצד אגודת הסטודנטים לתוכנית.



מבנה המעונות הועבר על ידי המדינה לסוכנות היהודית שהעבירה אותו ללא תמורה לוועד העובדים כדי לכסות חובות לקרן הפנסיה של הארגון. אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב פנתה למבקר המדינה יוסף שפירא בשבוע שעבר, בדרישה לבדוק את העברת מבנה המעונות אל קרן הפנסיה שמסכן את קיום המעונות. במעונות מילמן גרים כ-250 סטודנטים, רובם מגיעים מהפריפריה ומסתייעים במלגות ובאגודת הסטודנטים טוענים כי הרס המעונות יביא לפגיעה קשה באותם הסטודנטים שלא יוכלו לממן שכר דירה מלא.



"מעשירים את קופת הפנסיה של ועד עובדי הסוכנות על חשבון הסטודנטים"


באגודה הדגישו כי לאוניברסיטת תל אביב יש 660 מיטות במחיר מסובסד לסטודנטים המשמעות היא יחס של 1 ל-44 כאשר מעונות מילמן הם הזולים ביותר. עוד ציינו באגודה כי בשנה שעברה פנו למעלה מ 500 מועמדים לבקשה למעונות ורק למחציתם אושר להתגורר במעונות. שי צ'רני, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אמרה כי "יצאנו למאבק ציבורי ומשפטי כי לצערי נחשפה בפנינו תמונה קשה במסגרתה לכאורה נכס ציבורי מגולגל ומועבר ללא שקיפות לידיים פרטיות וזאת במטרה להעשיר את קופת הפנסיה של ועד עובדי הסוכנות בארגזי כסף, כל זאת על חשבון הסטודנטים".



עוד אמרה צ'רני: "250 סטודנטים נזקקים יזרקו לרחוב אם תכנית הבנייה הגרנדיוזית הנוכחית תאושר. מעבר לנושא החוקי יש פה גם עניין של ערכים ומוסר. לפיכך גם הגשנו ערר נגד התכנית, פנינו למבקר שיחקור את חוקיות הקומבינה. פנינו גם לחברי כנסת והשלב הבא יהיה הגשת תלונה במחלק ההונאה במשטרת ישראל. לא נאפשר לשום יזם לעבור על החוק ולפגוע בסטודנטים. בכל מצב שהוא, אנו נלחם על כך שלכל הפחות, לא יגרע מספר המיטות והדירות המיועדות לסטודנטים".



מהאוניברסיטה נמסרי כי "אוניברסיטת תל אביב רואה בדאגה את הכוונה לשנות את ייעודו של בית מילמן ועל ידי כך לצמצם את היצע החדרים להשכרה המשמשים סטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. שנים רבות היה היצע חדרי המעונות באוניברסיטת תל אביב הנמוך ביותר בארץ מבין האוניברסיטאות, גם כיום לאחר שהוספנו כ-1,500 מיטות היחס בין היצע המיטות למספר הסטודנטים באוניברסיטה נמוך וזאת באזור בו עלויות הדיור בשוק החופשי גבוהות ביותר. אנו מצטרפים למחאתה של יו"ר אגודת הסטודנטים שלנו למנוע פגיעה קשה זאת בסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב".