פרשת נתניהו-מוזס: מול "ידיעות אחרונות", נוני מוזס הגיע היום (שלישי) בפעם הרביעית למשרדי להב 433, על מנת להיחקר בפרשה 2,000, בה חשודים הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן שיכול להוות שוחד בנוגע לסיקור חיובי יותר של ראש הממשלה בעיתונו של מוזס, וזאת בתמורה לכך שנתניהו יפעל לצמצם את כוחו של העיתון המתחרה לידיעות, ישראל היום.

בתוך כך, עורך "ישראל היום", עמוס רגב, הגיע גם הוא היום למשרדי להב 433, ומסר עדות בפרשה. הבעלים של "ישראל היום" שלדון אדלסון הוא מקורבו של ראש הממשלה ולרוב הוא נחשב לבעל קו תומך בנתניהו.



בשיחות בין נתניהו למוזס, כפי שהובאו בתמלולים של גיא פלג בחדשות 2, עלה כי השניים דנו בסיקור אוהד לנתניהו ב"ידיעות אחרונות" בתמורה לצמצום העיתון "ישראל היום". בתמלילי השיחות שפורסמו אמש, ירדו השניים לפרטים לגבי צמצום תפוצתו של "ישראל היום".



מוזס:
בוא נחשוב על פרטי החוק, זה מתחיל בשני שליש (מספר התפוצה שצריך להוריד מ"ישראל היום").


נתניהו: "צריך להגיד לשלדון"


מוזס: "צריך להגיד מספר, לא שני שליש, אלא מספר"


נתניהו: "צריך להסביר מה המספר, לא להוריד לגמרי, לא להוריד שלושה שלישים, להוריד לשני שליש


מוזס: כשדיברנו בעבר על מספר זה היה 275 אלף, היום זה 325 למה כל זמן שעובר זה עושה בעיה, קשה לפתור. בשישי זה 400 אלף, מנסה לחשוב על פורמולה של כמה עמודי מודעות"


נתניהו: אתה יכול להגביל את עמודי המודעות?


מוזס: "יש בעיה? מה הבעיה? יש כאן מודעות ממשלתיות, 30, 50, 70 אחוז מהמודעות זה המדינה נותנת להם כסף. זה לא תקין, אני אומר לך את זה כהערת אגב, אבל אי אפשר הכל ביחד".



ביום חמישי פרסם נתניהו פוסט חריף נגד התקשורת וטען כי מנספים להפיל את הממשלה בראשותו. "כיוון שאני מנוע מלהיכנס לפרטי החקירה, אני יכול לומר רק את הדברים שהם גלויים וידועים לכל: כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק 'ישראל היום', שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013. במשך חודשים ארוכים מנעתי את הבאתו של החוק להצבעה טרומית. משהגיעה ההצבעה, הצבעתי נגד החוק יחד עם קומץ חברי כנסת שכלל את רוב חבריי בליכוד".





"גם ידוע שלאחר שהחוק עבר ברוב גדול, פירקתי את הממשלה והלכתי לבחירות לכנסת, בין השאר בגלל החתרנות מתוך הממשלה להעביר את החוק.


כולם גם יודעים שעם הקמת הממשלה החדשה לאחר הבחירות, הכנסתי סעיף מפורש בהסכמים הקואליציוניים כדי למנוע הישנות חקיקה כזאת".



"בגלל כל זה - לא קרה כלום. 'ישראל היום' נשאר על כנו, משגשג ופורח. ואילו התקשורת הרעה שקיבלתי ב"ידיעות אחרונות" ו-Ynet לא פסקה ולו לרגע.


לכן כל הטענות הללו שאני פעלתי לקידום חוק 'ישראל היום' הן טענות שווא. כך גם לגבי הנושא השני, כפי שיתברר במהלך הזמן", סיכם ראש הממשלה את דבריו.