המתח בעיר פתח תקווה בין תושבים לעובדים זרים עולה, בעקבות ניסיון אונס של ילדה בת 12, שביצע סודני בשבת ושורת אירועים נוספים בעיר בהם היו מעורבים עובדים זרים. הסקר היומי של 103FM בחן את השאלה, האם צריך למנוע כניסת עובדים זרים לפתח תקווה. 56% חשבו שלא צריך למנוע, כי לא כל העובדים הזרים אשמים. לעומתם חשבו 44% שצריך למנוע את כניסת הזרים, בשל הפחד של התושבים.



במקביל, שוחחו ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM עם ראש עיריית פתח תקווה יצחק (איציק) ברוורמן, שמאיים למנוע בכוח כניסת עובדים זרים לעיר. "הבעיה היא שמדינת ישראל בהתייחסות שלה לעובדים הזרים מפקירה את פתח תקווה ואת שאר הערים, את ראשי הערים והתושבים לסיטואציה בלתי אפשרית", אמר ברוורמן, "פתח תקווה, שהופקרה כמו ערים אחרות, היא מקום שאליו זורמים עובדים רבים. בדרום תל אביב התחילו לפעול נגדם והם חיפשו מקומות אחרים". הוא הסביר: "בפתח תקווה יש הרבה מקומות עבודה שמחפשים עובדים זולים, אז דרום תל אביב מתחילה לעבור לפתח תקווה, שיש בה כבר אלפי עובדים זרים".


"אני דורש מהמדינה לפעול, היא חייבת", הוסיף ברוורמן. "מצד אחד העובדים, המהגרים הללו, הם במעמד לא מוסדר. הם לא חוקיים ולא לא חוקיים. אלה שלא עברו על חוקי ההגירה נמצאים פה, אבל אסור להם לעבוד, להקים עסקים ולחיות פה חיים נורמליים. הם נאלצים לחיות פה בתת-תנאים בדירות מחולקות. בעצם המדינה גורמת להם שיהפכו שלא מרצון לעבריינים בפוטנציה. ויש פה גם הרבה עובדים, שעוברים על חוקי ההגירה והם חייבים להוציא אותם. בשביל זה המשטרה ורשות ההגירה צריכות להפעיל את אנשיהן". לדבריו, המדינה לא עושה דבר - היא לא מחליטה, ולא פועלת".



"אם המדינה לא תיקח את זה לידיים, אנחנו נפעל. אם לא תהיה לי ברירה אהיה חייב לפעול", אמר ראש העירייה, "אנחנו עושים פה מבצעים ומנסים ואני נלחם בתופעת הדירות המחולקות בתת-תנאים, שמהווה בעיה הקריטית, כי היא מזמינה את העובדים הזרים. אלה דירות שמסכנות את שלומם שלהם ואת שלום הציבור". הוא ציין כי העירייה תפעל בכוח "נגד הדירות המחולקות, מה שכבר התחלנו לעשות. יש לי מאות תיקים נגד בעלי הדירות המחולקות ולא נגד העובדים הזרים, שעוברים על החוק, מסכנים את שלום הציבור ומהווים מטרד". ברוורמן טען: "אני צריך לגייס כוח של עורכי דין שיפעל נגדם. אני פונה לפרקליטות וליועמ"ש ומבקש הסמכה לעורכי הדין ואומרים לי - לא, תפעיל את הלשכה המשפטית שלך. אבל אין לי את הכוחות והיכולת להתמודד עם זה".





"נפעל נגד בתי העסק שלהם ונגד ריכוזים שלהם, שנמצאים שלא כדין ולא בצורה ראויה", הבטיח ברוורמן, "נגיע למקומות בהם הם נמצאים, נשלח לשם את הפיקוח שלנו ואת השיטור העירוני, גם אם אין להם בדיוק סמכות לטפל בזה, אבל אם לא תהיה לי ברירה ואחרים לא יעשו את זה, אנחנו נעשה את זה. נגרום להם למצב שלא יהיה להם נעים להיות בפתח תקווה"? הוא סיכם: "אני עושה את זה נגד כל אותם עובדים או מהגרים, שמפרים את חוקי ההגירה והמדינה לא פועלת נגדם".