במהלך המהומות אתמול בכפר הבדואי אום אל-חיראן נפצע הכתב איציק זוארץ, שניצל ממוות במהלך ניסיון לינץ', שהתרחש לאחר התקרית החשודה כפיגוע דריסה, בה נהרגו שוטר ואזרח. בשיחה עם ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-103FM סיפר: "זה היה ממש ניסיון לינץ'. הרגשתי ממש שתם הטקס, שזהו, שנגמר. הגענו לשם כשאנחנו כבר יודעים על האירוע שהמשטרה כינתה פיגוע. אנשים שם חשו עוינות, כי אף אחד לא האמין שזה פיגוע ואף אחד לא הסכים לקבל את זה. היינו מחוץ לכפר 4-5 שעות. השוטרים יצאו משם בצעידה לאחור עם הגב כלפי היציאה והפנים לכפר. נכנסנו פנימה כדי להגיע לזירת הפיגוע ולהבין מה באמת קרה שם".
 



"הסתובבתי שם כחצי שעה וחשבתי איך אפתח את הכתבה", שחזר זוארץ. "אמרתי לעצמי את המילה 'דרס' בקול רם. ואז אני רואה מישהו מבוגר בלבוש מסורתי, גלביה וכובע על הראש אומר לי 'אתה אמרת דרס? אתה אמרת דרס?', ומיד צועק בערבית כמה משפטים לחבורה גדולה של עשרות צעירים. ואיך שהוא צועק, 30-40 צעירים מרימים מהרצפה סלעים, קרשים, חלקי הריסות, במרחק של 15-20 מטר אלי. אני מנסה להסביר את עצמי והם מתקרבים. אני מבין שאני כבר לא אצא מפה ומתחיל לרוץ. אני מרגיש בגב וברגליים מכות של פגיעות אבנים, שם ידיים על הראש וממשיך לרוץ. למזלי שני חבר'ה בדואים נחלצו לעזרתי, השכיבו אותי על האדמה, נשכבו עלי וספגו את האבנים שיועדו אלי. ואז אני מרגיש שזה לא באמת עוזר, כי הם ממשיכים להתקרב והם יהרגו את שלושתנו".
 

זוארץ סיפר איך נחלץ מהמצב הקשה אליו נקלע: "השניים מרימים אותי, אנחנו רצים, הם רואים איזה רכב שם ודוחפים אותי מתחת לאוטו ושוכבים עלי. והאוטו סופג אבנים ואני אומר זהו, אנחנו לא יוצאים מכאן. ואז אני מרגיש שהרכב זז והם צועקים לי שעומדים להפוך עלי את הרכב. בשלב הזה עבר שם ג'יפ לבן ושני המלאכים האלה שלפו אותי מתחת לרכב וזרקו אותי לג'יפ והוציאו אותי משם החוצה. אחד משני אלה שהצילו אותי זה קאעד, העוזר של אחמד טיבי. אני חייב להודות גם לעיתונאים, קולגות שלי, שניסו להדוף אותם".