פרקליט המדינה, שי ניצן, התייחס הערב  (חמישי) בכנס לשכת עורכי הדין באילת, לחקירות שבמרכזן ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אך בפועל, לא יצאה מפיו של ראש הפרקליטות אמירה נחרצת לגבי הפרשות. "הגיע אלינו מידע חלקי בלבד, שעדיין לא הצדיקו חשד סביר לפתיחה בחקירה לאלתר", הסביר ניצן את משך הזמן שלקח עד שהוחלט לפתוח בחקירה. "לכן בדקנו את כל הטענות. לאחר בדיקה, בחלק מהטענות לא התגבש חשד סביר וסגרנו את התיק. לעומת זאת, בחלק מהמקרים עלה חשד סביר לביצוע עבירות על ידי ראש הממשלה ונוצרה עילה לחקור אותו כחשוד בקבלת טובות הנאה".

ניצן הדגיש כי "יש הבדל משמעותי בין רף הראיות שמצדיק פתיחה בחקירה לבין רף הראיות לצורך הגשת כתב אישום - שאז צריך סיכוי סביר להרשעה. עניין נוסף, שהציבור לא תמיד מודע לו, הוא החובה בחוק לקבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה לפני פתיחה בחקירה נגד ראש ממשלה. החוק קובע כי חקירה של ראש ממשלה, להבדיל מחקירה של שרים, חברי כנסת וכדומה, טעונה אישור מראש של היועץ. מטעם זה, ברור מדוע היועץ וגם פרקליט המדינה מלווים באופן צמוד את חקירה ראש הממשלה".

"נוהלו כבר חקירות נגד נשיא, שרים, שופטים" 
פרקליט המדינה התייחס להדלפות מחקירות פרשות נתניהו, ואמר כי "חלקן אמת וחלקן שקר. אני מציע להיזהר מאד מלגבש עמדה על סמך מידע חלקי. אנחנו עושים מאמץ גדול לנהל את החקירות במהירות. אני מקווה שהתהליך לא יארך זמן רב". ניצן הוסיף כי "שמעתי טענות על כך  ששיקולים פוליטיים עומדים בבסיס קבלת ההחלטות שלנו, רק משום שחשודים משתייכים לצד כזה או אחר במפה הפוליטית, או שייכים לעדה מסוימת, או ערבים - אין דבר רחוק יותר מהאמת". 
 

"ההרשעות הרבות מוכיחות כי לא נשקלים כאן שיקולים זרים כלשהם. בשנים האחרונות נוהלו חקירות נגד נשיא, שרים, שופטים ועוד- יהודים וערבים כאחד. נגד אחדים מהם הוגשו כתבי אישום וחלקם הורשעו ונדונו למאסר. הפרקליטות עיוורת צבעים. השיקולים שמנחים אותנו מקצועיים. לחצים כלשהם על המערכת לא יעזרו", הדגיש הפרקליט הבכיר. 
 
ניצן הזכיר את דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מוקדם יותר השבוע, לפיהם תישקל האפשרות לפרסם את הקלטות השיחות בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. "לגבי זכות הציבור לדעת, חובה לשמור על חשאיות במידת האפשר", אמר ניצן. "הפרסום יכול רק להזיק והיזק לחקירה משמעו היזק לאינטרס הציבורי. מגיע צל"ש למשטרה ולפרקליטות, משום שהן בפרשה 1000 והן בפרשה 2000 דבר לא דלף עד שנחקרו החשודים באזהרה. כך צריכה להתנהל כל חקירה. אני גאה על כך". 
 
לסיכום אמר ניצן: "אני יכול להבטיחכם כי היועץ, הפרקליטות והמשטרה ימשיכו לפעול בשילוב זרועות, כדי להגיע לחקר האמת בהקדם האפשרי".