ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתמודד עם שתי פרשות נוספות מלבד פרשה 1,000 - המתנות שקיבלו בני הזוג נתניהו מהמיליארדר ארנון מילצ'ן, ומפרשה 2,000 - הקלטת השיחות שלו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס. בחדשות 10 דווח הערב (שני) כי נגד ראש הממשלה מתנהלות בדיקות בשתי פרשות נוספות, שזכו לשמות 3,000 ו-4,000.



פרשה 3,000 היא ככל הנראה פרשת הצוללות, בה נחשד כי עורך דינו של נתניהו, דוד שמרון, היה מעורב בעסקת רכישת הצוללות מגרמניה, למרות היותו פרקליטו האישי של ראש הממשלה. 



לגבי פרשה 4,000, בשלב זה לא ניתן לחשוף עליה פרטים. 



בתוך כך, גורמים במשטרה יצאו בחריפות נגד גורמים בסביבתו של ראש הממשלה בטענה שהם תוקפים ראשי אגף החקירות. "אכן בימים האחרונים, על פי פניות כתבים לבדיקת טענות שונות ומשונות, אנו מזהים מה שנראה לכאורה כמסע מתוזמר שעניינו העלאת טענות כזב כנגד קצינים בכירים באגף החקירות.   אנו רואים בחומרה הפעלת לחץ (בוודאי שקרי) שנועד להרתיע את גורמי אכיפת החוק למלא תפקידם נאמנה, באמצעות פגיעה משוללת יסוד בחוקרים ובאמינותם. משטרת ישראל תעניק גיבוי מלא לחוקריה ותמשיך לעשות את מלאכתה נאמנה ללא משוא פנים וללא מורא".



ראש הממשלה צפוי להיחקר פעם נוספת - שלישית במספר - לקראת סוף השבוע. חוקרי המשטרה יגיעו למעונו הרשמי והוא יתבקש לענות על שאלות על שתי הפרשות הראשונות. השאלות יתבססו על העדויות שנגבו בימים האחרונים בשתי הפרשות, בין היתר מבנו יאיר, וכן מעיתונאים ששמם עלה במהלך השיחות של עם מוזס, בהם עורך ישראל היום, עמוס רגב, אבי רצון, עורך ידיעות אחרונות, רון ירון ועורך YNET לשעבר, ערן טיפנברון.



אתמול דווח בחדשות 10, כי על פי גורמים המעורים בחקירה, המשטרה תמליץ להעמיד את ראש הממשלה לדין בפרשת המתנות בגין הפרת אמונים. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, רמז אתמול כי יש תשתית ראייתית להעמדת נתניהו לדין. "בהחלט יכול לקרות שהיועמ"ש והפרקליטות קובעים בסופה של חקירה כי אין מספיק ראיות, אלא שנראה כי במקרה הזה זה לא יקרה, בשל העובדה כי אנו עובדים בצמידות לפרקליטות וליועמ"ש", אמר המפכ"ל.



בתוך כך, ראש הממשלה יתייצב ביום רביעי במשכן הכנסת על מנת לענות לשאלות חברי כנסת. לטענת האופוזיציה, נתניהו והקואליציה ניסו להתחמק מכך. ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה, אמרה כי "ניסיונותיו של ראש הממשלה לברוח מחובתו לעמוד בפני שאלות חברי הכנסת במליאה  לא צלחו. ביום רביעי ביבי יגיע למליאת הכנסת ויצטרך לתת תשובות על השחיתות השלטונית שלו שנחשפת בכל ערוותה".