יום לפני הדיון בטיעונים לעונש במשפט החייל אלאור אזריה, מתברר כי נעשה ניסיון לסיים את הפרשה בעסקת טיעון. על פי דיווח בערוץ 10 מהערב (שני), משפחתו של החייל דחתה עסקת טיעון שהציעה לה הפרקליטות הצבאית, במסגרתה היה נגזר עליו עונש של שנת מאסר וחצי. בתמורה היה אזריה צריך להודות בעבירת ההריגה בה הורשע ולהביע חרטה על מעשיו.



בנוסף, דרשה התביעה כי אזריה יתחייב שלא לערער על העונש וכי תקופת המעצר הפתוח בו הוא שוהה בעשרת החודשים האחרונים לא תיחשב בגזר הדין. על פי הדיווח, המשפחה שקלה את העסקה והחליטה לסרב לה. 



בשבוע שעבר דווח כי התביעה החליטה לדרוש לגזור עונש כבד על אזריה, שינוע בין שלוש לחמש שנות מאסר. על פי הדיווח בחדשות 2, הצדדים קיימו שורה של דיונים במטרה להגיע לעסקה מוסדרת על העונש. ההחלטה לדרוש את העונש החמור נבעה מהעובדה שאזריה לא הביע חרטה על מעשיו ולא לקח אחריות על העבירה בה הורשע. 



בתוך כך, הערוץ הראשון דיווח הערב כי בני משפחתו של החייל היורה בחברון, אלאור אזריה, החלו לקבל איומים על חייהם וכתוצאה מכך תוגברה האבטחה סביבם. על פי הדיווח, אביב של אזריה צ'רלי מצא קליע בתוך מעטפה שהונחה בתיבת הדואר המשפחתית. בנוסף לכך המשפחה החלה לקבל הודעות סמס בהן נכתב: "אנחנו נהרוג את אלאור בקרוב".



היום פורסם לראשונה ב"מעריב אונליין" כי 13 לוחמים ומפקדים מגדוד שמשון של חטיבת כפיר, הגדוד של סמל אלאור אזריה שהורשע בהריגת המחבל מתל רומידה  שבחברון, מתגייסים למענו. למעריב אונליין נודע כי הלוחמים יגישו מחר בשעות הצהריים בפני הרכב השופטים שבבית הדין המיוחד בקריה את עדותם על אופיו של אלאור ויבקשו מבית הדין להתחשב במצבו של החייל כדי לנסות ולהקל בעונשו. 



כזכור, אזריה הורשע בהריגת מחבל ללא צורך אחרי שהוא נוטרל בזירת הפיגוע שאירע בשכונת תל רומידה בחברון. על פי ההרשעה, 11 דקות לאחר האירוע, וכאשר המחבל כבר לא היווה סכנה ירה אזריה לעבר ראש המחבל ללא הצדקה ובניגוד לפקודות, ירי שכתוצאה ממנו נהרג המחבל.