על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מדי שנה נשכחים עשרות ילדים ברכב. בשנת 2016 הסתיימו שבעה מקרים כאלה במוות, עלייה משמעותית לעומת שנת 2015, שבה נרשם רק מקרה מוות אחד כתוצאה משכחה ברכב. יישומון (אפליקציה) בשם "אוטומציה חדשה" ינסה למנוע הישנות מקרי מוות כאלה על ידי העמקת הקשר בין הגננות לבין ההורים.



היישומון החדש יושק בקרוב בעשרות גנים בעיר באר שבע, שתהיה הרשות הראשונה שמתנסה בו, והגננות יוכלו לבחור אם להשתמש בשירותיו. מדובר בפתרון קל, פשוט ויעיל. היישומון יוודא כי הילדים הגיעו לגן וייצור קשר ישיר בין הגננות להורים מבלי לדרוש משאבים ותשומת לב רבה מהגננות. ליישומון יוזנו מספרי הטלפונים של כל ההורים לפי שם הילד, ומדי בוקר תמלא הגננת רשימת נוכחות על ידי סימון הנוכחים. בתום הסימון תישלח הודעה להורים על כך שילדם אינו נוכח בגן, כך שהם יוכלו מיד לבדוק היכן הוא נמצא.



 "בשורה טכנולוגית" 


מוטי טבת, מנהל מערכות מידע ומחשוב במנהל החינוך בעיריית באר שבע, התייחס ליישומון החדש ואמר: "רכישת האפליקציה לגננות היא חלק מתהליך מתמשך של הפיכת העיר לטכנולוגית, נגישה ויעילה לתושבים. תהליך זה כולל אימוץ טכנולוגיות חדישות, שירחיבו את הקשר בין התושבים במרחב העירוני בכל תחומי החיים. "האפליקציה החדשה מאפשרת יצירת תקשורת בלתי אמצעית וישירה עם התושב ומאידך, מהווה התייעלות וחיסכון כספי של הנפקת דוחות של הגננות לרשות. מדובר בבשורה טכנולוגית לאגף החינוך ואנחנו גאים להיות הראשונים לאמץ אותה".



היישומון החל לפעול ברשויות המקומיות לפני כשנתיים כדי לייעל את הקשר מול אגפי החינוך ברשות, וכעת תנוצל הטכנולוגיה גם ישירות מול ההורים. אלי ויימן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של היישומון מסביר: "האפליקציה פותחה מתוך רצון לתת מענה לצרכי הרשויות. לפני כשנה החלטנו לעשות אדפטציה לאפליקציה, שכיום משמשת כ’שירות לציבור’ ליצירת קשר ישיר ומיידי בין הגננות להורים, ובכך מהווה כלי בהפחתת מקרי מוות כתוצאה משכחת ילד ברכב".