שיירה של מאות כלי רכב יצאה לפני זמן קצר מהכפר אום אל חיראן ללוות את יעקבו אבו אל קיעאן, הנהג שדרס את רס"ב ארז (עמדי) לוי ז"ל, במהלך פינוי בתים בכפר, אל בית הקברות המוסלמי הסמוך לצומת שוקת, שם ייקבר בנוכחות אלפי בני אדם. המשטרה טוענת כי אבו אל קיעאן ביצע פיגוע דריסה. מנגד, בני העדה אומרים כי הוא נורה ואיבד שליטה על הרכב.

ראשי הציבור הבדואי שוחחו החל משעות הבוקר עם צעירי העדה, והדגישו בפניהם כי ההלוויה צריכה להתקיים על פי הסדר הציבורי, כפי שהבטיח בבג"ץ חבר הכנסת טאלב אבו עראר (הרשימה המשותפת).

חבר הכנסת לשעבר, טאלב א סאנא, אחד ממארגני ההלוויה, מסר למעריב אונליין, כי על פי התוכנית כלי הרכב ירוכזו כולם בצומת שוקת, כאשר ההלוויה תצא בתהלוכה רגלית לכיוון בית הקברות, הנמצא כק"מ מהצומת. 

למרות זאת, במהלך הבוקר הגיעו תלונות רבות על כך שהמשטרה הקימה ברחבי הנגב מחסומים ומונעת מתושבים רבים להגיע להלוויה. אחד מהם הוא ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, שלא ניתן לא לעבור במחסום בצומת שוקת. בנוסף, שלושה סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון עוכבו משום שביקשו לקיים שיירת רכבים בדרך להלוויה.

מן המשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל מאפשרת מעבר חופשי בצמתים בהם הוקמו מחסומי משטרה לכלל באי לווית המפגע באירוע הדריסה, וזאת בניגוד לטענה המושמעת מצד גורמים שונים כי המשטרה מעכבת במכוון את הגעת הציבור להלוויה. כפי שציינו הבוקר, משטרת ישראל תכבד ותאפשר את חופש הביטוי תוך שמירת הסדר הציבורי וביטחונו של הציבור, וכך נעשה גם ברגעים אלו.

ההלוויה התאפשרה לאחר שאתמול הורה בג"ץ לשחרר את גופתו ללא תנאים
ההחלטה על שחרור הגופה התקבלה ברוב דעות של השופטים יצחק עמית ואורי שהם אל מול דעת מיעוט של נעם סולברג. בהחלטתו כתב השופט עמית כי "טרם חלף שבוע מהאירוע הטראגי באום אל חיראן. אנו מודעים לכך שהרוחות עדיין סוערות קיימת רגישות ומתיחות שלצערנו עלולה להיות מנוצלת ע"י גורמים קיצוניים. עם זאת, ההלווייה מתקיימת בנגב, בשטח ישראל. משפחתו של המנוח משתייכת לעדה הבדואית שבניה הם אזרחי ישראל שומרי חוק וחלקם אף משרתים בכוחות הביטחון. לא נשמע ולו קול אחד בקרב העדה המשבח או מהלל פיגוע דריסה והמשפחה מגנה תופעה זו" והוסיף כי "יש בדברים אלה כדי להקהות את החשש שהביעה המשטרה".