60% מאזרחי ישראל חושבים כי שר החינוך נפתלי בנט משפיע יותר על איכות החינוך שמקבלים ילדיהם, לעומת 40% שחושבים שלראשי הערים השפעה גדולה יותר, כך עולה מסקר שערכה חברת 'גיאוקרטוגרפיה' בקרב מדגם מייצג של 500 נשאלים בגילאי 18 ומעלה. הסקר נערך במסגרת ועידה שמתקיימת היום (רביעי) בהשתתפות מרכז השלטון המקומי, קרן קיימת לישראל ויריד החדשנות האורבנית muni expo.



מחצית מהמשתתפים (52%) בסקר השיבו כי הם סבורים שראשי הערים שלהם משפיעים באופן ישיר יותר על איכות חייהם מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו (48%), עוד עלה כי נשים חושבות כך יותר מגברים. מנגד, צעירים (בגילאי 18-34) חושבים אחרת, כאשר 54.7% מהם סבורים שלראש הממשלה השפעה ישירה רבה יותר.



51.5% חושבים כי שיפור ופיתוח התשתיות בעיר (כבישים, מדרכות, גנים ציבוריים וכו'), הם המדד החשוב ביותר לפיו יש לבחון את תפקוד הרשות. 11.5% חושבים כי הטמעת טכנולוגיות חכמות ברשות (הטמנת פחים, רשתות רמזורים חכמות, רישות העיר במצלמות וכו') הם המדד החשוב לבחינת הרשות ורק 7.5% סבורים שאחוז הזכאים לבגרות ביישוב הוא הפרמטר החשוב ביותר למדידת תפקוד העירייה, כאשר באזורי השרון והדרום מייחסים לכך יותר חשיבות - 13% ו-15.4% בהתאמה.



גובה תשלומי המסים לרשות, היקף הבנייה החדשה וכמות האירועים והפסטיבלים שהרשות מקיימת דורגו באופן דומה עם כ-5% לכל אחד ובאזור ירושלים מייחסים לפסטיבלים ולאירועים משקל יותר מפי שניים מאשר באזור המרכז (12.1% לעומת 4.9%).




כשני שליש: הנושא הבוער הוא הטמעת טכנולוגיות חכמות בעיר



כשליש ציינו שכאזרחי המדינה, הנושאים החשובים ביותר עבורם הם מדיניות הרווחה של הממשלה והשירותים העירוניים אותם הם מקבלים באזור המגורים. 16.2% מייחסים חשיבות לשיעור הארנונה שהם משלמים, 10% למדיניות החוץ של ישראל ורק 4% מייחסים חשיבות למצוקת החנייה, כשבאופן לא מפתיע, תושבי המרכז ייחסו לזה יותר חשיבות (7%) מתושבי הדרום שלא ייחסו לכך כמעט חשיבות (0.8%).



כשני שליש מהנשאלים השיבו שהנושאים הבוערים ביותר בנושא הטמעת טכנולוגיות חכמות בעיר הם שילוב מערכות רמזורים חכמות המווסתות את התנועה בהתאם לעומס והטמנת פחים או כבלי חשמל, כאשר נשים העניקו יותר חשיבות לרישות הרחובות במצלמות - 35% ו-31% בהתאמה וכן העניקו יותר חשיבות מגברים לאבטחת מידע (אבטחת המידע הקיים במחשבים וברשת כמו נתוני התושבים, היערכות לשעת חירום, תכניות ותקציבים) - 37.8% לעומת 29.3%. כמו כן, קרוב למחצית (46.5%) חושבים כי שילוב מסיבי של צעירים עד גיל 40 בהנהגת השלטון המקומי ישפר מאוד את חיי התושבים.



חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין-מכבים-רעות, התייחס לנתונים ואמר: "הנתונים משקפים באופן חד משמעי את השפעתם של ראשי הרשויות המקומיות על איכות החיים היומיומית של התושבים בשלל נושאים - חינוך, רווחה, תשתיות, ביטחון אישי ועוד. זוהי מטרתה של ועידת השלטון המקומי, אשר מרכזת את כל ראשי הרשויות המקומיות בישראל יחד עם שרי ממשלה ואלפי אורחים מישראל ומהעולם כדי ללמוד ולהטמיע טכנולוגיות, שיטות ניהול ופיתוחים חדשים לטובת מתן שירות יעיל ואיכותי יותר לתושבים ולסייע לשלטון המקומי להיות מתקדם יותר, דיגיטלי יותר ובעל שקיפות רבה יותר לתושבים".