"מטופלים מעשנים בתוך המחלקה ליד מאושפזים שמתקשים לנשום ושמצבם קשה", התלוננו אתמול בני משפחות של מאושפזים במחלקה פנימית ב' בבית חולים וולפסון בחולון. "לפנות ערב היינו במחלקה הפנימית בבית החולים, ופתאום שני מטופלים הציתו סיגריה בתוך המחלקה. אחד מהם התהלך במסדרון של המחלקה ובידו סיגריה בוערת. אנשים העירו לו, והוא בכלל לא התייחס. במשך חצי שעה הוא הדליק ארבע סיגריות, ופחדנו שיתחיל להשתולל", סיפר קרוב משפחה של מאושפז הסובל מקשיי נשימה. "בפינת ההמתנה הסמוכה לדלת הכניסה למחלקה, אישה מבוגרת עישנה סיגריה. לא היה לאן לברוח מהעשן והיינו חסרי אונים. הריח במחלקה היה בלתי נסבל. אי אפשר היה לנשום".



הוא סיפר עוד שמשפחות של מטופלים פנו לצוות הרפואי במחלקה בבקשה למנוע את העישון בתוכה, ובמידת הצורך אף להזעיק למקום אנשי אבטחה.


"השיבו לנו בתנועת ידיים שאין מה לעשות והמליצו שנסגור את דלת הכניסה למחלקה. הדלת האמורה נפתחת ונסגרת כל הזמן והעשן נכנס פנימה. מדוע לא קראו לאנשי האבטחה של בית החולים?".




"אין פיקוח על הנכנסים למחלקה והיוצאים ממנה"



לא רק על העשן הסמיך היו תלונות במחלקה פנימית ב'. "המחלקה נראתה מוזנחת. מאושפז נאלץ להמתין 50 דקות עד שיחליפו לו טיטול מלא בצואה", סיפרו עוד קרובי משפחה של מאושפז במחלקה. נוסף על כך ציינו כי אין עמדות לחיטוי הידיים מחוץ למחלקה.



בית החולים 'וולפסון'. צילום: אריק סולטן
בית החולים 'וולפסון'. צילום: אריק סולטן



עוד הוא סיפר שלא היה פיקוח על הנכנסים והיוצאים למחלקה, למרות שעות הביקור המוגבלות, המצוינות בשלט מאיר עיניים. "ראינו אנשים נכנסים ויוצאים כל הזמן מחוץ לשעות הביקורים. כמו בתחנת רכבת", הוא הוסיף כי "אין לי טענות לטיפול הרפואי, אבל מה עם הדברים הבסיסיים הנוספים? הייתי בבתי חולים אחרים. אני מודע לצפיפות הקשה ולזמני ההמתנה הממושכים, אבל אסור לפגוע בזכות החולים להתאשפז בכבוד".



מבית החולים נמסר בתגובה כי "מדובר במשמרת עמוסה באופן חריג, שהייתה רצופה במקרים רפואיים דחופים ומסובכים, לרבות החייאות תכופות של אחד המטופלים. הצוות פעל במקצועיות ועשה כל שביכולתו כדי לתת מענה מהיר, למרות המחסור החמור בכוח אדם. אשר לתלונה על העישון: מדובר במטופל דר רחוב, אשר עקב מצבו הרפואי קיבל אישור חריג לעשן קנאביס. הוא הועבר היום להמשך טיפול בבית חולים פסיכיאטרי".