הגרוש הנדיב: לא צריך לחכות לחגים או לעבוד בחברת הייטק כדי ליהנות משי ענק לחג מדי חודש. זה מה שבחר איש עסקים, בעל רשת חנויות בכל הארץ, לתת לאשתו תמורת גט. הוא מוכן להעניק לה בנוסף ל־7,500 שקל דמי מזונות גם תלושי קנייה על סך 3,500 שקל בכל חודש לכל ימי חייה. בני הזוג, האישה רופאה במקצועה והבעל איש עסקים, התייצבו בפני דייני בית הדין הרבני. כבר בפתיחת הדיון, הדהים הבעל את בית הדין כשהגיש את הצעתו לגירושים בכתב בתמורה לגט מיידי. האישה יחד עם פרקליטתה עורכת הדין שרין סולן נדהמו מההצעה ולא יכלו לסרב.



הדיינים לעומת זאת, לא הסכימו לקבל את ההצעה וביקשו לקיים מבחן יכולת. עו”ד סולן ביקשה גם היא להכניס כמה התניות בהצעה. במבחן היכולת שנערך נשאל הבעל מספר שאלות.



“האם תסכים לחתום על התחייבות להעניק תלושי מזון חודשיים גם במקרה והאישה תינשא לגבר אחר?”. הבעל השיב בחיוב. לאחר מכן נשאל “האם תסכים לשים אצל נאמן סכום של חצי מיליון שקל למקרה שלא תוכל לעמוד בעתיד בהסכם התלושים?”, הבעל התחייב ואמר לדיינים: “אתם מוזמנים לקבוע את זהות הנאמן וההסכם ייכנס לתוקף מיד אחרי הפקדת הכסף בחשבונו”.



לשאלה האחרונה אם יש לו הסבר לנדיבות הזו, שכן שלוש שנים לפני הגירושים העביר הבעל לאישה ולשלושת ילדיהם את הווילה שבבעלותו, ענה: “אני עוזב כי חיינו לא שמחים, אבל אני לא רוצה להעציב את אשתי. יש לי מספיק לתת לה ולילדים, זו טיפה בים, לעומת מה שאני אמשיך לתת לילדים ולגרושתי”.



בשלב הזה, דייני בית הדין המליצו לעורכת הדין סולן לערוך הסכם גירושים ולקבל גט. הגט ייכנס לתוקף יממה אחרי שסכום של חצי מיליון שקל יופקד כערבות להתחייבות על תלושי המזון והסכם המזונות יקבל תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה.