איגודי המורים - הסתדרות המורים וארגון המורים - גילו השבוע כי הם אינם לבד ושארגון חדש בשם "יציגים", הוקם על מנת לשמש איגוד לכלל עובדי ההוראה בישראל, החל מגננות, מדריכים, מורים, מנהלים וכו'. היום (חמישי) נחשף כי "יציגים" נוקט בצעד ראשון כאיגוד והוא מגיש תובענה ייצוגית נגד אחת מרשתות החינוך המעסיקה את מרב עובדי ההוראה בחטיבות העליונות.



הארגון החדש קם בעקבות הבעיות הרבות שיש לעובדי ההוראה בשכר ולאחר מחאתם שהחלה בערב ראש השנה, על כך שהם אינם מקבלים את מלוא שכרם ובזמן. בתגובה לתובענה נמסר מ"יציגים" כי "בחודשים האחרונים אנו מובילים את מאבק עובדי ההוראה לקבלת שכר מלא בזמן. מיד עם קבלת אישור רשם העמותות על הקמת עמותה לארגון עובדים החלטנו להצטרף ולסייע לעובדי הוראה רבים אשר אינם מקבלים שכר מלא בזמן. בתום התהליך הקבוע בחוק, אנו מגישים בימים אלו את התובענה בפועל וקוראים לעובדי ההוראה להצטרף אל התובענה ללא תשלום וללא חשיפה ולדווח את סכומי השכר אשר הבעלות הלנה להם במהלך שבע השנים האחרונות, גם אם עכשיו אינם עובדים ברשת".



עוד נמסר כי "בחודשים האחרונים היינו עדים להצהרות ריקות מתוכן של איגודים כאלו ואחרים אשר ניסו להצטרף למאבק באמצעות הכרזות בתקשורת ואפס צעדים ממשיים. ארגון 'יציגים' גאים להוביל את המהלך הראשון הממשי למען עובדי ההוראה בישראל. אנו הראשונים לסייע בפועל לעובדי הוראה רבים להתאגד סביב מטרה אחת לשיפור מעמד המורה ולקבלת שכר הוגן מלא ובזמן".



כזכור, מחאת עובדי ההוראה שהביאה בסופו של דבר להקמת "יציגים", החלה לאחר שבערב ראש השנה האחרון, חמישה עובדי הוראה החליטו שנמאס להם לשתוק יותר נוכח מחדלי השכר בהם הם נתקלים מידי שנה. מה שהניע אותם לפעול הייתה העובדה שאלפי מורים ברחבי הארץ לא קיבלו שכר מלא בתלוש הראשון לשנת הלימודים, בשל קיזוזים כאלה ואחרים, אם בגין החזרי נסיעות לא מלאים, אי מילוי דוחות כראוי ועוד.