באילת נפתחו היום (חמישי) אירועי "הליכודיאדה", המפגש השנתי של חברי ופעילי הליכוד. את באי האירוע קידם שלט ענקי שנתלה בחלל מלון קלאב הוטל עם הכיתוב "לא היה כלום כי אין כלום", על רקע החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחר יתקיים בליכודיאדה אירוע תמיכה חגיגי בראש הממשלה בנימין נתניהו וברעיתו שרה.  

במוקד הליכודיאדה יעמדו גם השנה הפריימריז המדומים שבה יבחרו המתכנסים את "רשימת הליכוד" לכנסת ה-20. כבר אחר הצהריים נרשמו תורים ארוכים בכניסה לקלפיות. בפתח הקלפיות עומדים עוזרי שרים, ח"כים ופעילי מטות אשר מנסים לשכנע את באי הליכודיאדה לתמוך בהם. 
מירי רגב בליכודיאדה

ברשימת התמודדים מופיע שר הבינוי והשיכון וחבר הקבינט יואב גלנט, איש מפלגת "כולנו", שהשמועות מדברות על כך שבבחירות הבאות ינסה להתמודד במסגרת הליכוד. בתגובה טען גלנט כי הוספת שמו של לרשימה האמורה נעשתה ללא ידיעתו ולא על דעתו.

ברשימת המועמדים מופיע גם שמו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ששובץ במשבצת המתמודדים הצעירים. עוד ברשימת המועמדים ג'ודי מוזס ניר שלום, רעייתו של השר לשעבר סילבן שלום, עו"ד ליאור קצב (אחיו של משה קצב) וגם פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר, כמו גם גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. התוצאות יתפרסמו היום.

השר יואב גלנט. צילום: פלאש 90
עד כה הגיעו לאירוע ראש העיר ירושלים ניר ברקת, יו״ר הקואלציה וסיעת הליכוד דוד ביטן, ח״כ מיקי זוהר, ח״כ ענת ברקו, ח״כ נאוה בוקר, ח״כ אמיר אוחנה, ח״כ נורית קורן, ח״כ יואב קיש. מי שמסתמנת כ"מלכת הליכודיאדה" היא השרה מירי רגב שהתקבלה בקריאות "ראש הממשלה הבא", ו"היידה מירי" ובשירת הלהיט "מירי רגב נשמה".

"לקיים אירוע שמח כזה ביום השואה - ציניות ואטימות"
מפגש הליכודיאדה מתקיים השנה בצל הביקורת על כך שהאירוע מתקיים דווקא ביום השואה הבינלאומי המצויין מחר, 27 בינואר, בארץ ובעולם.
באירוע, שהוא סופשבוע של כיף, בירות, על האש, אך גם פוליטיקה - נוטלים חלק שרים וחברי כנסת לצד מאות פעילי תנועה וחברי מרכז, והוא כולל לצד הרצאות וויכוחים אידיאולוגים גם הופעות בידור. כך למשל תערך מחר קבלת שבת עם הזמר ליאור פרחי "ומיטב אומני הים התיכון" ויערך גם טורניר כדורגל של נבחרת השרים והח"כים מול נבחרת הפעילים.
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, שלח היום מכתב מחאה ליו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, במחאה על עיתוי הליכודיאדה. "אני סבור כי קיומו של אירוע זה, בעל אופי שמח, חגיגי ורהבתני, שמתקיים מטעמה של מפלגת השלטון ובמעמד מנהיגיה,שריה וראשה, דווקא במועד בו מצוין יום השואה הבינלאומי, נגוע במקרה הטוב בציניות וניתוק מביש,ובמקרה הרע באטימות מחפירה", כתב גילאון.


 
גם יו"ר מרכז האירגונים של ניצולי השואה בישראל, קולט אביטל, הביעה מחאה על עיתוי האירוע ואמרה כי "לא יכול להיות שהעם שסבל מהשואה וניצח במאבק להכרה עולמית בנושא  יעשה אירוע חגיגי שבו מיטב אמני הבידור יגיעו להצחיק ולבדר את פעילי מפלגת השלטון".
הביקורת גרמה מבוכה למארגני האירוע ואלה החליטו בתגובה להציב במהלך הליכודיאדה פינת הנצחת עם נרות דולקים לזכר קורבנות השואה."כוכב" הליכודיאדה אשתקד, ח"כ אורן חזן, לא משתתף השנה באירועים משום שהמריא להשתתף באירוע לציון יום השואה הבינלאומי בפולין.