" אני שומע על אנשים שעוזבים את הארץ כי הם מיואשים ממה שקורה פה", כך פתח היום (חמישי) ח"כ לשעבר העיתונאי ניצן הורביץ פוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, בו התייחס למצב המדיני כלכלי וחברתי בישראל. "עכשיו קראתי פוסט של מישהו שאני מאוד מעריך, שסיפר שהוא עוזב. והאמת, גם אני נתקל בזה: אנשים עוצרים אותי ברחוב ושואלים למה חזרתי מהשליחות שלי בארה״ב. וכשהם שומעים שיכולתי להישאר שם, והחלטתי לחזור פשוט כי זו הארץ שלי ואני אוהב לחיות פה, ולא רוצה להיות זר בארץ אחרת. אז הם מאוד מתפלאים. ״מה, יכולת להישאר באמריקה, וחזרת?״. כן, חזרתי", כתב הורביץ. 



בהמשך כתב ח"כ לשעבר ממרצ, כי הוא עצוב מהמצב בו אנשים בוחרים לעזוב את המדינה: "זה בסדר גם שאנשים עוזבים. כל אחד צריך לעשות מה שהוא בוחר ומה שטוב לו. זה חלק מהחיים, ובכל העולם אנשים זזים. ואני לא אוהב שמטיפים ונוזפים. אבל זה עצוב לי לשמוע. ומה שבאמת מעציב אותי זה שאנשים בדעות שלי, בשמאל - כן, אני שמאלני, בהחלט - מאבדים תקווה, ושוקעים במין יאוש ופטאליזם". 





עיתונאי ערוץ 2, שסיקר את הבחירות האחרונות בארה"ב, כתב כי אכפת לו מאוד מישראל: "אז בטח שאני רואה את כל הגועל נפש מסביב, ואני יודע כמה קשה לפעמים מבחינה כלכלית, וברור שאני נטרף מעצבים כשאני שומע על המושחתים שגונבים בלי בושה, אבל חלק מזה שאני מתעצבן זה בגלל שזה שלי: אכפת לי מהמקום הזה. אם גונבים, אז גונבים ממני". 

"אני מרגיש שיש צמא גדול להתחדשות, למנהיגות ערכית, ליושר ציבורי. ולא מדובר רק על מנהיגים בכנסת או בממשלה. יש הרבה עמדות מנהיגות בחברה שלנו. במערכת החינוך, במקומות עבודה, בכוחות הביטחון, בתקשורת", כתב הורביץ, שסיים את דבריו: "אז למי ששואל: אני ממש לא מתייאש ״מהמצב״. כי את ״המצב״ אפשר לשנות. ובואו נרים את הראש".