שיבושים קשים נרשמים כבר משעות הבוקר (ראשון) המוקדמות בירושלים בעקבות שביתה יזומה בעיר עליה הכריז ראש העירייה ניר ברקת, בטענה שמשרד האוצר אינו מעביר את התקצוב לעירייה עליו סוכם. בעקבות השביתה, בירושלים לא מתקיים איסוף אשפה, והזבל החל להצטבר ברחובות. כמו כן, משרדי העירייה נסגרו לקבלת קהל ולא ניתן לבצע סידורים בנושאי ארנונה ותשלומים ובירורים.



בנוסף לכך, משאיות של העירייה נסעו הבוקר כאות מחאה באטיות בצירי תנועה מרכזיים המובילים לקריית הממשלה, למשרד הממשלה ולמשרד האוצר, דבר שיצר עומסי תנועה כבדים במקום. המוחים הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "האוצר מוותר על ירושלים". כמו כן, העירייה ניתקה את אספקת המים למשרד האוצר.



"האוצר מוותר עלינו". המפגינים הבוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בשעה שהתקיימה ישיבת הממשלה, מאות עובדים הגיעו ליד עיריית ירושלים וטענו שהאוצר אינו מעביר את התקצוב שעומד על 8000 מיליון שקלים, עליו סוכם. לטענתם, הדבר גרם לפגיעה קשה בתפקוד העירייה ולפיגור בעבודות תשתית נדרשות, בהן בניית מאות כיתות לימוד חדשות. 



השלב הבא: השבתת מוסדות החינוך
 


השביתה היום אינה כוללת את מערכת החינוך, אך אם לא ישיגו הבנות - יתכן שהשלב הבא יהיה השבתת בתי הספר וגני הילדים בירושלים. במשרד האוצר דחו בתוקף את טעונת העירייה ואמרו מנגד שמדובר בשביתה הנובעת מאינטרסים זרים שהופכת את התושבים ל"בני ערובה". כמו כן, באוצר מתחו ביקורת על ה"ניהול הבזבזני והלא יעיל" לטענתם בעירייה.



הפערים בין הצדדים עומדים עד כה על 275 מיליון שקלים, ובוועד העירייה טוענים שעל האוצר לספק 800 מיליוני שקלים. יש לציין כי המדינה מוכנה להעביר כ-550 מיליון שקלים כהקצבה מיוחדת לירושלים. בינתיים הצדדים עוסקים בחילופי האשמות והחיים בעיר הבירה משובשים.