בית המשפט המחוזי המנהלי בירושלים הוציא הלילה (בין ראשון לשני) צו ארעי, כנגד השבתת מוסדות החינוך בירושלים שתוכננה למחר. בהחלטה של השופט דוד מינץ נכתב כי במידה ולא תוגש עתירה בנושא עד ליום חמישי ה-1.2, צו המניעה יבוטל והשביתה תתקיים. הצו למעשה ביטל את השביתה.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד התייחס לכך הלילה, ואמר: "אני מברך על כך שבית המשפט נעתר לצו הארעי ומנע את הנזק הבלתי סביר ובלתי מוצדק שהיה נגרם להורי ולתלמידי העיר ירושלים. משרד האוצר ימשיך לפעול על מנת לחזק את העיר ירושלים ולשמור על רווחת תושבי העיר שלצערי, הפכו כלי בידי ראש העיר בניסיונותיו לקדם את תקציב העירייה בדרכים לא מקצועיות ולא ענייניות".

כזכור, מטה המאבק למען ירושלים החליט אמש להחריף את השביתה בעיר, בשל אי העברת התקצוב לעיר לשנת 2017. במסגרת החרפת השביתה, הוחלט כי הלימודים בבתי הספר העל יסודיים בירושלים יתחילו בשעה 10:00 בבוקר. בנוסף, עמדו לבטל את כלל הצהרונים ברחבי העיר, זאת בשל העובדה כי מתחילת השנה משרד האוצר לא מעביר את הכספים הנדרשים להפעלתם. כמו כן, תימשך השבתת שירותי העירייה ברחבי העיר. שאר מוסדות החינוך והחינוך המיוחד יפעלו כסדרם.

במטה המאבק, המשותף לעיריית ירושלים, להסתדרות, לארגון ההורים ולמינהלים הקהילתיים ברחבי העיר, ציינו כי משמעות אי העברת התקציב לירושלים היא פיטורי עובדים רבים, החזרת ירושלים אחורה ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר.

לקראת פינוי עמונה: שביתה ברשויות המקומיות ביו"ש, התושבים יפגינו היום 
 
בעקבות קריסת מתווה עמונה וההרס הצפוי של המאחז כבר השבוע, הכריזו בהתיישבות על "יום הזעם", ובו יושבתו מועצות מרכזיות ביהודה ושומרון. כבר היום משביתים ראשי הרשויות את שגרת החיים ביישובים שבמועצותיהם, ויעלו לירושלים לצעדה שתחל במוזיאון ישראל ותסתיים בעצרת מחאה מול הכנסת ומשרד ראש הממשלה. בעצרת יצוין כי זהו יום השנה ה־11 לאירועי עמונה הקודמים.

עמונה. צילום: מרק ישראל סלם
 
בעצרת ישתתפו רבנים, אנשי רוח וותיקי תנועת ההתיישבות, והם יביעו מחאה חריפה על כוונת הממשלה להרוס את עמונה. מוסדות החינוך העל־יסודיים יושבתו אף הם, והתלמידים ישתתפו בעצרת. המפגינים צפויים לקרוא באירוע כי "הגיע הזמן לריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון. לא נסכים להיות אזרחים סוג ב'", בלשונם. 
 
מאחורי הקלעים עדיין נעשים מאמצים של הרגע האחרון כדי למנוע את הפינוי ולממש את המתווה. בתוך כך, העלה אמש ראש הממשלה פוסט לעמוד הפייסבוק שלו ובו הצהיר כי בכוונתו להביא את חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית כבר היום. סטטוס זה יצר גל מחאה אזרחית של מאות מגיבים שדרשו ממנו להוסיף את עמונה ואת תשעת הבתים בעפרה לחוק המדובר.