ראש עיריית ירושלים נגד האוצר: ניר ברקת תקף הבוקר (שני) בחריפות את משרד האוצר וטען כי ההתנהלות שלו בסוגיית התקציב לעיר היא "בושה וחרפה". זאת על רקע צו שהוציא הבוקר בית המשפט לבקשת האוצר, שביטל את השביתה שתוכננה היום בבתי הספר בעיר.  לטענת ברקת, "האוצר לא ממש ניהל איתנו משא ומתן, הוא לא ספר אותנו, הוא לא דיבר איתנו לקראת דיוני תקציב ולקראת אישור תקציב המדינה, ורק לאחרונה שכבר סוף סוף מכירים בצורך שלנו בתקציב של 800 מיליון שקל של התקציב השוטף, גם את זה האוצר לא ממש מצליח לממש".



ראש העיר של הבירה אף טען בראיון בגל"צ כי "העיר ירושלים מסיימת את חודש ינואר בלי אופק תקציבי, התקציב שצריך להצמיח אותנו, לקחת אותנו קדימה. בלי תקציב נוסף שהוגדר, העיר ירושלים הולכת אחורה ואין סיכוי בעולם שאני אסכים לזה".



בנוסף, הוציאה עיריית ירושלים הודעה חריפה בתגובה לצו שהוציא בית המשפט, שביטל את השביתה שתוכננה היום בבתי הספר בירושלים. זאת, לבקשת האוצר. "האוצר כדרכו פועל כגנב בלילה ופונה באישון לילה לבית המשפט במעמד צד אחד מבלי לצרף את עמדת העירייה. העירייה לא קיבלה את הבקשה או את ההחלטה וכשנקבל אותם נבחן את הדברים יחד עם הגופים השותפים למאבק - ההסתדרות, ארגון ההורים והמינהלים הקהילתיים. בכל מקרה השבתת שירותי העירייה נמשכת", נמסר בהודעה. 

"חסרות לנו 3,800 כיתות שהן לא בתקן", טען ברקת. אנחנו גם דורשים לאפשר לנו לבנות 1000 כיתות במתווה העירוני. אנחנו חייבים להתקדם קדימה גם בצמצום פערי כיתות, יש לנו חזית רחבה מקיר לקיר. אני מבקש משר האוצר להיכנס לתוך הנושא, לשים בצד את הפוליטיקה, לא להתעסק בשום שיקול אחר ולעזור לירושלים להצליח".