ראש הממשלה בנימין נתניהו נלחם על מינויו של רן ברץ לתפקיד יועץ התקשורת שלו במשך חודשים, זאת למרות התבטאויותיו נגד אובמה. אך כעת, אחרי חצי שנה, הוא עוזב, כך דווח בחדשות 10. הסיבה היא שלא עסק בתפקיד אליו יועד. נתניהו הביא אותו להיות אסטרטג על תקשורתי, כשתפקידו לעסוק בדוברות והסברה. ברץ הבין שזה לא מה שהוא רוצה לעשות, לא משהו שהוא טוב בו.



אמנון אברמוביץ' דיווח לאחרונה שנתניהו החל לחפש מחליף, ובחדשות 10 דיווחו הערב (שני) כי לפני חודש וחצי ניגש ברץ מיוזמתו לנתניהו, ואמר לו שהוא מעוניין להפסיק את עבודתו בלשכת רה"מ כי הוא לא מוצא את עצמו בדוברות, לא מוצא ביטוי ליכולותיו ורצונותיו. השניים סיכמו שברץ יסיים לעבוד בעוד כמה שבועות, כשיגמור את העבודה על התגובה התקשורתית לדוח צוק איתן. בינתיים, בזמן שנתניהו מחפש מחליף, בועז טמבלר מבצע את התפקיד.



נתניהו רצה כבר בנובמבר למנות את ברץ אולם אז התגלו התבטאויות חריגות בעמוד הפייסבוק שלו. ברץ תקף את הנשיא ראובן (רובי) ריבלין וכתב כי "זה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאע"ש. יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת".



על אחד מנאומיו של אובמה כתב ברץ: "ככה נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות. והיא באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האסלאמית. כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום".