לאחר שלושה ימים של שיבושים קשים בירושלים, בשל השביתה אותה הוביל ראש העירייה, ניר ברקת, בטענה שמשרד האוצר אינו מעביר את מלוא התקציב המיוחד המגיע לעירייה - הושגה הערב (שלישי) הבנה על הפסקת השביתה. בעיריית ירושלים ציינו שראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הערב לברקת, וביקש ממנו לסיים את השביתה. נתניהו הזמין את ברקת לישיבת הממשלה הקרובה, שתתקיים ביום ראשון, בניסיון לסייע למציאת פתרון למחלוקת התקציבית עם משרד האוצר.
 
ברקת נענה לבקשת נתניהו וסיכם עם השותפים למאבק - ההסתדרות בירושלים, ארגון ההורים העירוני והמנהלים הקהילתיים על הפסקת העיצומים, במטרה לאפשר ברוח טובה לסיים את המשבר. "אני מודה לראש הממשלה שהחליט לקחת אחריות ולהתערב ולהביא את הסוגיה לפתחה של ממשלת ישראל, כדי להביא פתרון שיבטיח את עתידה של ירושלים", ציין ברקת - "אני גם רוצה להודות לשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, על מעורבותו".

בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד האוצר, הועלה ציוץ המתייחס לסיום השביתה, ובו נכתב: 1-0

הציוץ של משרד האוצר


הציוץ נמחק כעבור זמן קצר, והם העלו "התנצלות" מסויגת מעט:


 
המחלוקת עם האוצר נובעת מדרישת עיריית ירושלים לקבל תקצוב מיוחד בסך 800 מיליון שקל. באוצר היו מוכנים להעביר תקצוב בסך של 525 מיליוני שקלים והאשימו שהעירייה מתנהלת בחוסר יעילות. באוצר אף דיברו על אפשרות לנסות למנות חשב מלווה לעירייה. השביתה גרמה לשיבושים קשים בעיר. האשפה הצטברה ברחובות, משרדי העירייה היו סגורים למתן שירותים ואתמול, בשל אסיפות הסברה שכינסה ההסתדרות, גם הושבתו גני הילדים בעיר.
השביתה יצרה כעס גדול בקרב תושבים, שטענו שהם משלמים את המחיר של המחלוקת הכספית בין העירייה למדינה ולעימותים במערכת הפוליטית בעיר. 

בתחילת השבוע, בית המשפט המחוזי המנהלי בירושלים הוציא צו ארעי, כנגד השבתת מוסדות החינוך בירושלים שתוכננה למחר. בהחלטה של השופט דוד מינץ נכתב כי במידה ולא תוגש עתירה בנושא עד ליום חמישי ה-1.2, צו המניעה יבוטל והשביתה תתקיים. הצו למעשה ביטל את השביתה שתוכננה למחרת היום.

מוקדם יותר הערב הסתדרות המורים הוציאה הודעה לפיה עובדי ההוראה יגיעו מחר למוסדות החינוך, אך לא יקבלו תלמידים, זאת בשל העידרותם של המאבטחים, המזכירות, הסייעות ושירותי הניקיון. "המצב מסכן את ביטחונם ובריאותם של התלמידים, על כן עובדי ההוראה יגיעו למוסדות החינוך אך לא יקבלו תלמידים", נכתב בהודעה. לפני כן, כי משרד הבריאות דרש מהעירייה לפנות את האשפה מהרחובות בשל סכנה לבריאות הציבור. היום יצא מכתב ממשרד הבריאות עליו חתומה סגנית רופאת המחוז בירושלים, ד"ר ניצה אברמסון לראש העיר ניר ברקת, שכותרתו: "מפגע תברואתי של ערימות פסולת בעיר". 

"בעקבות שביתת עובדי העירייה, נערמים בעיר מצבורי אשפה. מצב זה עלול לגרום לסכנה בריאותית חמורה עבור התושבים בגין הפוטנציאל להעברת מחלות. אבקשך לפעול על מנת שמפגע תברואתי זה יסולק, על מנת לשמור על בריאות התושבים. העתקי המכתב נשלחו לשר הבריאות יעקב ליצמן ולבכירי משרדו, בהם המנכ"ל ולפרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור.



מוקדם יותר היום, פורסם בחדשות 10 סרטון ובו נראים עובדי עובדי עיריית ירושלים מפזרים זבל על פסי הרכבת הקלה על מנת לשבש את פעילותה:




כזכור, הבוקר הושבתו בבירה גני הילדים והצהרונים כחלק מהחרפת המאבק של העירייה במשרד האוצר. עם זאת, החינוך המיוחד בעיר פעל כרגיל. ראש העירייה, ניר ברקת, השבית את השירותים העירוניים משום שלטענתו משרד האוצר אינו מעביר את מלוא התקציב המגיע לעירייה. באוצר דחו את הטענות והגיבו שהעירייה מתנהלת בחוסר יעילות ושהמאבק הוא על גבם של התושבים.