הסדר עליו חתמה יצרנית התרופות טבע עם הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) ומשרד המשפטים האמריקאי ובו הודתה בביצוע עבירות שחיתות לכאורה ושילמה קנס בסכום של יותר מחצי מיליארד דולר, הוביל לאחרונה לחקירה שנפתחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה.

אתמול הודיעה ענקית התרופות כי המנכ"ל ארז ויגודמן החליט לפרוש מתפקידו. בנוסף לכך, החברה הודיעה כי פרופסור יצחק פטרבורג ימונה למנכ"ל בפועל של החברה במקומו של ויגודמן. למעשה, פטרבורג יכנס לתפקידו באופן מיידי. ויגודמן כיהן כיו"ר חברת התרופות החל מינואר 2015. במקביל, פתח הדירקטוריון באיתור מנכ"ל קבוע לחברה, בסיוע של חברת איתור.
 
עוד נודע כי בחקירה שהתנהלה ברשות לניירות ערך האמריקאית עלה חשד כי גורמים בטבע נהגו בין השנים 2007 ועד 2012 לשחד פקידים בכירים בממשל של מדינות זרות ביניהן ברוסיה ובמקסיקו ובתמורה נהנתה החברה מהכנסות ורווחים בהיקפים אדירים, כל זאת לכאורה בניגוד לחוק. את כספי השוחד כך עולה, רשמו בהנהלת החשבונות של החברה חלק במסגרת ייעוץ ושיווק וחלק אחר כהנחות ללקוחות החברה.
 
למרות ההסדר שנחתם והקנס ששילמה חוקרים ביאח"ה חשד לפיו התנהלות אותם גורמים הובילה לעשיית רווחים בהתנהלותה של החברה בארץ מה שאמור היה להתבטא בכדי דיווח כוזב או לא אמין לרשויות.
 

בשלב זה החקירה בראשיתה ובמשטרה לא ממהרים לאשר או להכחיש את עצם קיומה. 

מטבע נמסר בתגובה: "החברה מאשרת כי, למיטב ידיעתה, בישראל מנוהלת חקירה בנוגע לאותן סוגיות, אשר בקשר אליהן הגיעה החברה להסכמים עם רשויות האכיפה בארצות הברית. הסדר זה התייחס לשנים 2007-2012 ואיש מהגורמים המעורבים בתשלומים הפסולים אינו עובד כיום בטבע".