בתום חקירה סמויה שהתנהלה במהלך השנה האחרונה נעצרו שלושה חשודים ביניהם שניים בכירים לשעבר בחברה קדישא ביהוד, אשר על פי החשד המעורבים בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון, על ידי חוקרי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב במשטרה. 



במשרדי חברה קדישא קיים מחירון המאפשר רכישת חלקת קבר לאלו בעודם בחיים, כאשר התעריפים משתנים בין תושב יהוד המוגדר כמקומי ולבין תושב חוץ. על פי אותו מחירון נקבע כי חלקה עבור תושב יהוד מחירה הינו 5,000 ₪ בעוד שחלקה עבור תושב חוץ מחירה נאמד על 6,000 ₪. על פי החשד, הבינו בכירים לשעבר בחברה הקדישא יהוד, בסיוע של מתווך, את הפוטנציאל הרווחי הגלום במכירת חלקות קבורה דווקא לתושבי חוץ ובעיקר לבני האוכלוסייה הבוכרית המאמינים ללא פשרות בקבורה על הקרקע ולא בקומות.



בחקירה עלה כי אותו מתווך, ששוחרר בתום חקירתו בתנאים מגבילים, דאג לקשר בין רוכשים פוטנציאלים לבין אותם בכירים אשר החלו "להקפיץ" את מכירי החלקות עבור תושבי חוץ והעמידו אותן על מחירים שנעו בין 20 אלף ל-35 אלף שקלים לכל חלקה. אולם לאחר המכירה, הפיקו קבלה על הסכום כפי שמופיע במחירון כאשר את יתרת הסכום שלשלו המעורבים לכיסם.



החקירה עדיין מתנהלת



במהלך החקירה נחשפו החוקרים לכ- 50 רוכשים, שחלקם כבר הלכו לעולמם, אולם כשבני משפחותיהם שהגיעו לממש את ההסכם, הם נדהמו לגלות כי החלקה שבגינה שילמו יקיריהם סכומי עתק "תפוסה" בידי נפטרים אחרים, ועלה החשד כי על גבי אותה קרקע בוצעו יותר מעסקה אחת. על פי החשד שילמו הרוכשים סכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים 



עוד עולה מהחקירה החשד לפיו כיוון שחלק מהעסקאות נעשו שלא כדין, הן לא נרשמו בספרי חברת קדישא ובפועל על אותן חלקות כביכול, בוצעו עסקאות אחרות , חוקיות על ידי עובדי החברה.



כאמור אתמול נעצרו שניים מהבכירים ביותר לשעבר בחברה הקדישא ביהוד והם יובאו במהלך הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב . החשוד השלישי שכאמור שימש כמתווך שוחרר בתום חקירתו למעצר בית. במשטרה מאמינים כי ישנם קורבנות נוספים שנפלו במלכודת שטמנו להם המעורבים וקוראים להם להתלונן במשטרה.