שלושה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה חשודים שבמהלך החודשים האחרונים מכרו סמים לסטודנטים הלומדים איתם במוסד היוקרתי. חשוד נוסף, תושב הצפון, נעצר בחשד שסיפק את הסמים לשלושת הסטודנטים העצורים בפרשה. מהחקירה עולה כי חלק לא מבוטל מהעסקאות בוצע בין כותלי המכללה אולם ידוע כי עסקאות נוספות בוצעו גם שלא במסגרת הלימודים. מעצרם של שלושה מהחשודים הוארך מעת לעת ואתמול (שלישי) נעצר החשוד הנוסף. כל הארבעה הובאו היום לבית משפט השלום בתל אביב, שם הוארך מעצרם עד ליום ראשון הקרוב.



תחילתה של הפרשה לפני כחודש, אז נעצרו על ידי בלשי מרחב ירקון במשטרה שניים מהחשודים אולם בתום חקירה קצרה הם שוחררו. מה שהחשודים לא ידעו הוא שבלשי מרחב ירקון יושבים להם על הזנב, עוקבים אחריהם ואפילו מאזינים לשיחות הטלפון שלהם.



הצעירים - שניים ישראלים, אחד מהונג קונג ואחד מארה"ב - המשיכו בעסקיהם ולקראת סוף חודש ינואר נעצר חשוד אחר בפרשה שהוביל בעצם להתפתחות המהותית בחקירה. בבדיקת מכשיר הטלפון הנייד שלו נמצאה רשימת טלפונים של אותם סטודנטים צרכני הסמים וכן הודעות שהועברו בינו לבינם במסגרת ביצוע העסקאות לכאורה. בעקבות מעצרו של אותו צעיר ביצעו חוקרי מרחב ירקון גם את מעצרם של החשודים שנעצרו בתחילת החקירה ומעצרם של השלושה הוארך על ידי בית המשפט מספר פעמים.




"משפחות נורמטיביות"



במהלך החקירה עלה החשד לפיו החשודים ביצעו עסקאות סמים לאורך התקופה האחרונה ומכרו סמים ל–12 סטודנטים הלומדים איתם במרכז הבינתחומי. החקירה בראשיתה ובמשטרה בודקים מעורבות סטודנטים נוספים, על כן לא מן הנמנע שיתבצעו מעצרים נוספים.



עו"ד אורנת קמרון, המייצגת את אחד החשודים, אמרה: "מדובר במקרה של אספקה חברתית, לכל היותר, בין סטודנטים בני טובים ונעדרי עבר פלילי. בשלב זה אין שום בסיס לטענות המשטרה בכל הקשור לסחר וכל ניסיון לנפח את הפרשיה איננו לעניין".



עו"ד ששי גז ועו"ד שירן גולברי, המייצגים חשוד אחר, אמרו: "מרשנו הנו סטודנט צעיר בן 19 המגיע ממשפחה נורמטיבית. לראשונה בחייו מוצא עצמו במעצר וחוויה זו הנה משברית ביותר עבורו. אנו בטוחים כי בימים הקרובים התמונה תתבהר וניתן יהיה להורות על שחרורו כבר בדיון הבא".



עו"ד שחר חצרוני, פרקליטו של החשוד הרביעי, שעל פי המשטרה היה אחראי על אספקת הסמים, מסר כי שמו של החשוד "השתרבב בטעות לפרשיה". עוד אמר כי הוא מאמין שישתחרר בהקדם לביתו.