יותר מאלף תלמידים מצטיינים בלימודי אנגלית ברחבי הארץ יוכלו כבר השנה להגביר את רמת הלימוד במקצוע זה ל־10 יחידות לימוד (יח"ל) בבחינת הבגרות. כך נמסר אתמול ממשרד החינוך.

מדובר בתלמידים במגמה החדשה של לימודי דיפלומטיה אנגלית, שהחלה כפיילוט בשנה שעברה בכמה בתי ספר בשכבת י', ולאור ההצלחה התרחבה השנה ל־40 בתי ספר. מדובר במגמת בחירה לתלמידים מצטיינים באנגלית שיוכלו ללמוד חמש יח"ל במקצוע החובה ובנוסף חמש יח"ל במקצוע בחירה. הפיילוט לבגרות הדיפלומטית החל אומנם בשנת הלימודים הקודמת, אך רק השנה תתקיים לראשונה בחינת בגרות ברמה כזו (מכיוון שבכיתות י' לא מתקיימות בחינות בגרות). במשרד החינוך מדגישים כי מגמה זו נלמדת בנפרד ממקצוע האנגלית, הנלמד כמקצוע חובה כחלק ממקצועות הליבה בבתי הספר ברמה של שלוש עד חמש יח”ל. 
ציונה לוי, המפקחתהמרכזית לאנגלית במשרד החינוך, הדגישה כי "לימודי המגמה מתקיימים בשפה האנגלית, ובמהלכם מעמיקים התלמידים את ידיעותיהם בתחומים גלובליים - מדיניים, חברתיים ורב־תרבותיים. הלמידה מתבצעת ברובה בצורה אינטראקטיבית, כאשר התלמידים משתתפים בפורומים ובמפגשים מקוונים עם תלמידים מתרבויות שונות ומקומות שונים בארץ ובעולם. כמו כן, תוכנית הלימודים מקנה לתלמידים מיומנויות בדיפלומטיה בינלאומית, תרגום, יישוב סכסוכים, ניהול משא ומתן ופיתוח חשיבה ביקורתית.

"הלמידה היא בעיקרה חווייתית", מוסיפה לוי, "תוך שימוש במקורות מידע מגוונים ובטכנולוגיות הוראה מתקדמות. לצד זאת, התלמידים לוקחים חלק בוועידות בינלאומיות מקוונות ונפגשים עם דוברים מטעם השגרירויות הפועלות בארץ".