חשד לשחיתות: 14 בכירים בעיריית כפר סבא נעצרו היום (שני) ע"י היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) בחשד לעבירות שחיתות ציבורית וטוהר המידות. היום בשעות הצהריים הובאו החשודים לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בבקשה להארכת מעצרם. המשטרה חושדת שמדובר ב"תעשיית שוחד שהתנהלה בעיריית כפר סבא ובעיר עצמה", שלחשודים יש חלק נכבד ממנה.



גורמים בעיריית כפר סבא טוענים כי מדובר בחקירה מסועפת שהתנהלה במשך חודשים ארוכים ועסקה בין היתר באחוזי בנייה שהוכפלו בקרב קבלנים מסוימים והקלות שאושרו להם על סמך קשרים לכאורה או הטבות למיניהן. לאחר חקירה סמויה שהתקיימה במשך מספר חודשים, נערכה הבוקר פשיטה על משרדי העירייה.



"מפקד הארגזים" של בן חמו
 

ללא קשר לחקירה האמורה, בימים הקרובים אמור להינתן פסק דין בבית הדין לעבודה בעקבות תביעה שהגיש סמנכ"ל העירייה לשעבר דני הרוש כנגד העירייה והעומד בראשה יהודה בן חמו, ולפיה הוא דורש פיצוי על פיטוריו מהעירייה ע"י ראש העיר. לטענתו, הוא פוטר בשל העובדה שסירב לערוך את מה שכונה אז "מפקד הארגזים". 
בכירים בעירייה העידו אז על כך שבן חמו ביקש מבני משפחתו ומחבריו להתפקד לסיעת מרצ על מנת לסייע למועמד מטעמו לזכות בראשות סיעת מרצ, מהלך שבדיעבד לא צלח ומי שזכה בראשות המפלגה היה הרסגור הנדין. לדבריו של חבר האופוזיציה לשעבר, "מי שהתנגד למפקד הארגזים הזה היה הרוש שכיהן כסמנכ"ל העירייה. הוא לא הסכים למהלך ולטענתו מרגע זה בן חמו החל להתנכל לו עד כדי פיטוריו. זה לעניות דעתי מה שהוביל לכדור השלג במיוחד אחרי שתבע את העירייה בבית הדין לעבודה".


ראש העיר יהודה בן חמו. צילום: יח"צ