תראו מה שסרט מצליח יכול לעשות לחיי נישואים. הסרט “50 גוונים של אפור” עומד בימים אלה במרכזו של דיון גירושים המתנהל בשתי ערכאות שונות. בשתיהן טוענת האישה כי הסרט הפך את בעלה לאדם מסוכן ובלתי צפוי. הבעל השיב להגנתו שכל מה שנעשה היה בהסכמה. בני הזוג, בשנות ה־30 המוקדמות לחייהם, נשואים זה שש שנים ולהם שני ילדים קטנים. האישה היא בכירה בחברת הייטק, ולבעל עסק ליבוא מוצרי מזון. 



לימים החליט הזוג לצפות בסרט. ביוזמת הבעל בחרו בסרט "50 גוונים של אפור", סרט בריטי־אמריקאי אירוטי שביימה סאם טיילור־ג’ונסון. לפי גרסת האישה בכתב התביעה שהגישה לבית הדין הרבני, מאחורי היוזמה של הבעל לצפייה דווקא בסרט זה עמדה מזימה. “בעלי הוביל אותנו לסרט הזה ולאחר מכן הודה כי המטרה שלו הייתה להכניס גיוון לחיי האישות שלנו. הסכמתי כי הנישואים חשובים לי, אבל גם בהסכמה שלי היו קווים אדומים”.



בדיון המקדמי בניסיון להגיע לפשרה, עוד בטרם נכנסו לבית המשפט, טענה האישה כי הדרישה של הבעל להכניס אישה נוספת למיטה עם אשתו חרגה מגבול הטעם הטוב, ואין בה אלא לפגוע במוסד הנישואים. לדברי הבעל, האישה הסכימה אבל דרשה שבמקום אישה ייכנס למיטתם דווקא גבר. התפנית בעלילה התרחשה כשהדבר הגיע לידי ביצוע. “אני רוצה לחשוב על זה”, אמרה האישה לבעלה, והוא בתגובה הציע, “בואי נלך לראות שוב את הסרט, ויחד נחליט מתי ואיך עושים את זה”. רגע לפני צפייה נוספת בסרט נמלכה האישה בדעתה.



בתביעה טוענת בת הזוג שבעלה מנסה להפוך את חיי האישות שלה לחיי פריצות. מבית המשפט למשפחה היא מבקשת צו שיאסור עליו להיכנס לדירתם. היא הגישה נגדו תביעה הן בבית הדין הרבני והן בבית המשפט. השופט והדיינים יצטרכו לפסוק במחלוקת, ולהחליט איזה גוון יהיה לחיי בני הזוג.