שני חברי מועצה במבשרת ציון התלוננו במשטרה על איומים לכאורה שקיבלו בפייסבוק. לטענתם, האיומים נובעים מהסתה שמנהל נגדם ראש המועצה יורם שמעון, השולח לתושבים מסרונים באמצעות מאגר החירום של המועצה. לדברי חברי המועצה המתלוננים – עו"ד מוטי חזיזה ואריה שמם - בין האיומים שהופנו אליהם בפייסבוק היו תקנה לך חלקה בצד מערב בגבעת שאול, שתוכל להמשיך לפתוח עיניים גם כשתמות” ו”אנחנו יודעים איפה אתה גר.



הרקע לעימות במבשרת ציון נובע בין היתר מאי־אישור תקציב המועצה לשנת 2017 בשל התנגדות האופוזיציה, שהצליחה לגייס רוב נגד התקציב במועצה. בעקבות אי־אישור התקציב, נכתבו על ידי ראש המועצה מסרונים לתושבים, שבהם הוא מזהיר מפני ההשלכות החמורות. "תקציב המועצה לשנת 2017 ותקציבים לפיתוח תשתיות ורחובות ביישוב לא אושר ובישיבת המועצה", נכתב באחד מאותם מסרונים, ובהמשך נרשמו שמות חברי המועצה שהתנגדו לאישורו.



עוד נכתב בפירוט שהועבר לתושבים כי "מכיוון שהתקציב לא אושר על חודו של קול, תיאלץ המועצה להודיע על קיצוץ תקציבים דרסטי לכלל השירותים שהמועצה מעניקה לתושביה. בין השאר יופסקו שירותי הרווחה לאנשים במצוקה, תופסק הפעילות למועדוני הנשים, יופסקו פעילויות התרבות לילדים ובני נוער וההסעות לחינוך המיוחד לבתי הספר ותקציבי בתי הספר בניהול עצמי לא יועברו".



כמה מחברי המועצה שהתנגדו לאישור התקציב פנו בעקבות המסרונים במכתב דחוף לקב"ט המועצה, שבו כתבו: "לאחרונה נעשה שימוש במאגר התושבים לשעת חירום שלא כדין ולצורך צרכיו הפוליטיים של ראש המועצה. באמצעות מאגר זה נשלחות מדי יום הודעות טקסט לתושבים שתוכנן מטעה, בלשון המעטה. בשל שימוש במאגר המידע לשעת חירום שלא כדין, חברי המועצה מקבלים מסרים מצד תושבים, הגובלים באיומים על חייהם".



מהמועצה המקומית מבשרת ציון נמסר בתגובה: "המועצה דוגלת בשקיפות ובשיתוף הציבור על הנעשה ביישוב בכלל ובישיבות מליאת המועצה בפרט. על כן, מעת לעת, ובנושאים מהותיים, המועצה מפיצה מידע לתושבים, וכך היה גם בנושא התקציב שלא אושר. יודגש, כי לאחר פנייה של חבר המועצה חזיזה, הנחה ראש המועצה יורם שמעון את קב"ט המועצה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו מול רשויות החוק, כדי למצות את הדין מול אותם מסיתים באינטרנט, ככל שהטענה בעניין תתברר כנכונה”.



שמעון מסר בתגובה: "אני מגנה בתוקף כל גילוי של אלימות והסתה – מילולית ופיזית. על רשויות החוק לקיים בדיקה יסודית בנושא. אני קורא לתושבים לשמור על שיח מכבד".