ראש מועצת מגידו איציק חולבסקי הקים השבוע מטה מאבק שיפעל לצידו כנגד יוזמתו של ראש עיריית יוקנעם עלית, סימון אלפסי, המנסה לטענת התושבים בצעד דורסני ופופוליסטי לספח לעירו את המושבים אליקים, עין העמק ויקנעם המושבה כ-1,800 דונם משטחי המועצה האזורית מגידו. בישיבה ראשונה של מטה המאבק הביעו כל נציגי הישובים התנגדות גורפת ונחרצת למהלך וטענו כי לא יעלה על הדעת שאלפסי יחליט על דעת עצמו במהלך חד צדדי בעניין הרחבת עירו על חשבון איכות חייהם ושיוכם של תושבי מועצת מגידו. "זו התנהלות בריונית וכוחנית" שלא נסכים לקבל, אמרו נציגי התושבים.



היוזמה של אלפסי תמוהה בעיקר על רקע העובדה שרק לאחרונה הוא העביר תכנית כוללנית ליוקנעם עלית. תושבי עין העמק, אליקים ויוקנעם המושבה, שלושת היישובים שמבקש אלפסי לספח לעירו הגיבו בכעס רב ותדהמה למהלך. לדבריהם, "עצם העלאת הרעיון מעידה על ניתוק מה'שטח' והיעדר חשיבה בסיסית. התכנית תפגע בחקלאות, תגרום לנזק סביבתי רב ותהיה בגדר 'בכייה לדורות'.



"ראש העיר איבד את זה לגמרי"


"אלפסי איבד את זה לגמרי. הוא חי לו בלה-לה-לנד וחולם חלומות ורודים, אך דמיוניים. מוטב שידאג לתושבים שלו שרובם בכלל לא רוצים לחיות בעיר גדולה. אנחנו ממליצים לו בשלב זה בידידות שיחזור בו מהר מהפנטזיות שלו", הוסיף אחד התושבים בשיחה עם מעריב אונליין.



ביקורת רבה נשמעה גם על אופן התנהלותו של אלפסי, ונטען כי הוא בחר לקדם את התכנית בסתר ובמחשכים. "לא מתקבל על הדעת שיישוב וקהילה אשר עשרות שנים הינם חלק ממקום ומרקם חיים מסוים, יעברו באחת לתחום השיפוט של רשות אחרת, יוותרו על חיי מושב וקהילה וייבלעו בעיר. יש לנו משפחות וילדים בגנים ובבתי ספר במועצה. האם ניתן להעלות על דעת מהלך שכזה? זה לעולם לא יקרה", אמרו התושבים.



ראש המועצה, איציק חולבסקי, סיכם: "ברור לכולם בחדר הזה שאנו הולכים למאבק שבו ננצח. היוזמה התמוהה הזו תיעצר ותסוכל, אם לא בטוב אז ברע ואם לא ברע, ברע מאוד מבחינת אלפסי. המועצה האזורית מגידו תפעל רק עפ"י החוק, אך במלוא העוצמה, כדי לעצור את היוזמה הפרועה והבריונית לקרוע ממנה שטחים, יישובים ותושבים. לעולם לא אפקיר את תושבי עין העמק, אליקים ויוקנעם המושבה".