בני הזוג טוביה ובתיה מרגלית הם שניים מתוך השלושה שנהרגו אתמול בתאונת הדרכים סמוך למצפה רמון. בני הזוג היו בדרכם לטקס סיום הקצינים של נכדם, ונפגעו בתאונה הקטלנית שנסיבותיה נחקרות. קרוביהם וחבריהם של הזוג קיבלו בזעזוע ובתדהמה את הבשורה הקשה. הזוג מרגלית, כבני 75, התגוררו במשך שנים בשכונת רמת חן שברמת גן. שכניהם סיפרו היום (חמישי) על זוג מדהים והגדירו אותם "מלח הארץ". עוד הוסיפו כי "הם אנשים מדהימים שתמיד אהבו לעזור".



כבר אמש בשעות הערב המוקדמות, עם היוודע דבר האסון הכבד, הגיעו מנחמים לבית המשפחה. לבקשת קרוביהם פרסום שמותיהם התעכב על מנת שיספיקו להודיע לכל בני משפחתם על מותם.



ישראל צ'ארג, שהכיר את השניים ואף התנדב עמם במשך שנים, סיפר בפוסט שפרסם בפייסבוק: "הם היו ידידים שלי ועמיתים להתנדבות שלנו בבית החולים תל השומר. טוביה ובתיה מרגלית מהטובים שבטובים באזרחי ישראל שהכרתי. רק לפני שבוע התייעצתי עם טוביה לגבי טיולים בחו"ל שנהג לארגן. טוביה אפילו הופיע בפרסומת ששודרה לפני חצי שנה בתקשורת, שקראה לאזרחים להתנדב בבתי חולים, מה שהוא ואני נוהגים לעשות שנים".



תורמים גם במותם: איברי הסבא נתרמו

רוח ההתנדבות שאפיינה את חייהם, מלווה את בני הזוג גם במותם. טוביה החזיק בכרטיס אדי, ובני המשפחה פנו למרכז הלאומי להשתלות וביקשו להציל כל איבר שיוכל להציל חיים של אחרים. בעקבות הפניה, קרניות ועורו של טוביה יושתלו בהמשך אצל מטופלים הזקוקים להשתלה.

גם השרה לאזרחים ותיקים גילה גמליאל כתבה על העשייה הרבה ורוח ההתנדבות שאפיינו את בני הזוג מרגלית. "שניהם היו הראשונים להתנדב לפרויקט יחידות סגול"ה של המשרד לשוויון חברתי, וקולו של טוביה היקר מושמע בימים אלא בפרסומת במיזם זה. כמה טרגי שהם נהרגו בדרכם לקורס הקצינים של נכדם".



זירת התאונה הקטלנית. צילום:דוברות כבאות והצלה מרחב נגב



"זירה מורכבת", שני רכבים מעוכים, רכב אחר התהפך



מלבד בני הזוג, נהרג בתאונה המחרידה תייר בשנות ה-40 לחייו. בתאונה היו מעורבים ארבעה כלי רכב. צוותי חילוץ של כיבוי אש ומגן דוד אדום שהגיעו לזירה פינו תחילה שישה פצועים במסוק ובאמבולנסים לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, ולאחר מכן נקבע מותה של בתיה שנפצעה קשה. ראש מדור תאונות הדרכים במשטרת מרחב הנגב פקד יניב שרון ציין ששניים מהרכבים התנגשו חזיתית, אחד מהם התהפך ובתאונה היו מעורבים שני רכבים נוספים.



"הזירה הייתה מורכבת", שחזר הפרמדיק ברק ויטינברג. “כשהגענו ראינו שני כלי רכב מעוכים ובמרחק של כ־100 מטר היה רכב נוסף הפוך. חילצנו מהרכב ההפוך שלושה נוסעים, אחד מהם אדם מבוגר מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. ברכב השני היו גבר ואישה בשנות ה־40 לחייהם. הגבר היה מחוסר הכרה וללא נשימה ודופק, ולאישה היו פגיעות קשות. לאחר מיון ראשוני בשטח וטיפול רפואי מציל חיים העברנו שתי נשים מהרכב ההפוך ואישה נוספת מהרכב השני למסוקים שנחתו סמוך. מצבן של שתיים מהנשים קשה, השלישית במצב בינוני עד קשה. גבר נוסף מהרכב השלישי נבדק במקום ולא נזקק לטיפול רפואי".



בעמותת אור ירוק הזכירו אתמול בעקבות התאונה כי בכביש זה - 40 – מצומת טללים ועד מצפה רמון, התרחשו משנת 2003 75 תאונות דרכים קטלניות, ובהן נהרגו 19 בני אדם ונפגעו יותר מ־200 בני אדם. בעמותה התריעו עוד כי בחלק של כביש 40 שבו אירעה התאונה יש מסלול נסיעה אחד לכל כיוון, ללא הפרדה בין הנתיבים שאמורה למנוע תאונות.



צילום: דוברות כבאות והצלה נגב