רבבות ניצלו את מזג האוויר הבהיר והיפה במיוחד שבא לאחר שבוע חורפי – ויצאו לטיול היום (שבת) ברחבי הארץ. לחרמון, שם נרשמים 55 ס"מ של שלג באתר התחתון ו-85 בעליון, הגיעו אלפי מבקרים שגדשו את המקום. בפסטיבל "דרום אדום" נרשמו גם כן עומסים כבדים, כמו גם באגמון החולה. 



שמונה מטיילים חולצו על ידי המשטרה מאז שישי בערב ועד שבת בשעות הצהריים המוקדמות, לאחר שנתקעו באזורים עם גישה בעייתית. המשטרה עשתה מאמצים בעזרת יחידות החילוץ שלה, ותוך שימוש במסוקים ואמבולנסים העבירה אותם להמשך טיפול בבתי החולים. מאז ראשית ינואר דאגו במשטרה לחילוץ של קרוב ל – 100 מטיילים שהלכו לאיבוד או נפגעו במהלך טיולים שאליהם יצאו עם בני המשפחה וחברים.



עגורים בעמק החולה, היום. צילום: עינבר רובין
 

עומסים בפסטיבל "דרום אדום". צילום: דוברות המשטרה


בשישי בערב סייעו אנשי יחידת החילוץ מגילות לתחנת מעלה אדומים בחילוץ באזור ואדי קלט שבמדבר יהודה. זמן קצר לאחר מכן נרשם אירוע נוסף, בדרך המעיינות ליד עין תמר, שם אישה חולצה עם חשש לשבר על ידי יחידת חילוץ עציון. באירוע נוסף שטופל על ידי יחידת חילוץ מגילות ובסיוע מרד"מ של מחוז ש"י חולצו שלושה מטיילים שנקלעו למבוי סתום באזור נחל מכמש. 

מסע החילוצים נמשך גם במהלך השבת שעה שבעין בוקק חולץ על ידי צוות חילוץ עין גדי וערד בחור עם חשש לשבר ברגלו. באירוע אחר חולצה על ידי צוות של מגילות רוכבת אופניים שנפלה ונפגעה בכתפה באזור מרסבא שסמוך לכפר קדומים. האירוע הנוסף בשבת בצהריים נרשם במצוק העתקים שם רוכב אופנוע חולץ עם פריקה או שבר בכתב ולאחר שקיבל טיפול במקום פונה על ידי יחידת צוות מגילות.
גורם בכיר במשטרה מציין: "אנחנו צופים לכמות לא מבוטלת של מטיילים ולכן נערכים בהתאם ומתריעים לפני כי יש להימנע מסיכונים מיותרים ולהיצמד להנחיות ולהמלצות שגיבשנו לתכנון מסלול טיול רגלי נכון ובטוח".
במשטרה ממליצים למטיילים בסוף השבוע להתעדכן תחילה בתחזית מזג האוויר ועל פיה בלבד לתכנן את מסלול הטיול המיועד. "יש להתאים את המסלול ליכולת הפיזית של כלל משתתפי הטיול ילדים וקשישים. יש לתכנן את אורך וזמן המסלול, כך שיסתיים לפני רדת החשיכה".
במשטרה קוראים למטיילים להתקין בניידים את האפליקציה "100 חירום", שמאפשרת איתור מהיר במקרה של צורך בסיוע משטרתי.